Ekonomija
81. NOVOSADSKI SAJAM

Proizvodi slavonskih izlagača privlače pozornost posjetitelja
Objavljeno 21. svibnja, 2014.

Dvanaest stalnih i još toliko novih izlagača svoje je proizvode izložilo na štandu udruženih hrvatskih tvrtki na jučer otvorenom 81. Međunarodnom novosadskom poljoprivrednom sajmu na kojemu je nastupilo više od 1.500 izlagača iz 60 zemalja, svakako jednoj od, prema tvrdnji domaćina, najvećih izložbi poljoprivrede u svijetu.

Ovo je 14. godina zaredom kako HGK Županijska komora Osijek organizira i bdije nad nastupom hrvatskih izlagača. “Za prvog nastupa smo imali kvadraturom i najveći izložbeni prostor, jer bio je to tada prvi veliki dolazak na srbijansko tržište. Od tada jedan dio tvrtki se odlučio na samostalni nastup, no svake godine nam dolaze novi izlagači. Stoga i dalje podupiremo sajamske priredbe u interesu našeg gospodarstva”, kazala je Katarina Pekanov, direktorica HGK Županijske komore Osijek.

Sajmovi akcelerator trgovine

Zoran Kovačević, predsjednik Županijske komore Osijek, podsjetio je da je 2011. godine vanjskotrgovinska razmjena Hrvatske i Srbije dosegnula iznos od milijardu američkih dolara.

- Ostvareno je to uz suficit hrvatske strane. Jednako tako, kada govorimo o lokalnom županijskom tržištu, razmjena je iznosila 130 milijuna USD, također uz ostvaren suficit. Rezultati za dvije godine poslije i dalje pokazuju vanjskotrgovinski suficit na našoj strani, ali uz smanjene iznose. Dva su razloga za to; kriza s jedne jedne i granice s druge strane, odnosno izlazak Hrvatske iz Cefte. Iz oba razloga mi u Komori činimo pojačane napore za zadržavanje postojećeg stanja gospodarske razmjene - kaže Kovačević.

Kroz godine nastupa na Novosadskom poljoprivrednom sajmu na zajedničkom štandu koji organizira Županijska komora Osijek uobičajila se izlagačka površina na oko stotinu kvadrata, a na kojoj se pojavljuje dvadesetak hrvatskih izlagača. Neki poput osječkih Saponije, Kandita, Karoline, Osječke pivovare, Vina Erdut i Nivete sajamskoj publici se predstavljaju velikim izlogom svojih proizvoda, a njihovi predstavnici ovdje primaju poslovne goste.

Od stalnih izlagača tu su od prijašnjih godina poznata imena. Antun Stakor iz osječkog Credoa etablirao se kao proizvođač fleksibilne i bag in box ambalaže.

- Na sajmu izlažem posredovanjem Komore i na taj način dolazim do kupaca. U Srbiji oživljava tržište bag in box ambalaže, posebice kada su u pitanju proizvođači voćnih sokova u Vojvodini. Iako za hrvatske uvjete količina od 80 tisuća vrećica (bagova) nije nešto značajno, ovdje je to već zavidna brojka - kaže Stakor.

Tržište koje obećava

Upornost u Novi Sad dovodi i Miroslava Žakulu, vlasnika vinkovačke tvrtke Euclid. Ta se tvrtka bavi proizvodnjom linija za proizvodnju sokova od voća i povrća te sušara za voće, povrće i ljekovito bilje. Svake godine ugovori isporuku nekoliko linija, iako će Žakula primijetiti kako je naša tehnologija, premda nekoliko puta jeftinija od europskih, još uvijek preskupa za srbijanske standarde.

Prvi put kao izlagači na sajmu nastupili su predstavnici tvrtke Metal-plast iz Pitomače, koja se bavi proizvodnjom plastenika i organizacijom plasteničke proizvodnje.

- Zanimljivo nam je tržište Vojvodine i Srbije tako da ovdje namjeravamo otvoriti i podružnicu te proširiti poslovanje - kazuje Boris Žibreg, voditelj prodaje i marketinga.

Simpatije za nastup, bar kada su novosadski mediji u pitanju, pripale su istarskom Pisiniumu. Josip Hreljak će pojasniti kako se bave proizvodnjom istarskih pršuta i ostalih mesnih delicija koje bi htjeli ponuditi restoranima i hotelima na ovom području.

Dario KUŠTRO

GORAN MARKOTIĆ

veleposlanik RH u Srbiji

Srbija vrata i za druga tržišta

Sa zanimanjem nastup svojih sunarodnjaka na Novosadskom sajmu pogledao je i Gordan Markotić, veleposlanik Republike Hrvatske u Srbiji. “Jasno je da je ovaj sajamski nastup prilika za izvoz hrane. Ali ne samo na ovo tržište nego je on prilika i za dogovor oko zajedničkog natupa na 'trećim tržištima', a prije svega tu mislim na tržište Rusije zbog carinskih pogodnosti koje mi sada kao zemlja članica EU-a nemamo. Također, kao izgledno tržište vidim i zemlje nekadašnjeg nesvrstanog bloka, a u prvom redu mislim na arapske države”, rekao je on uz napomenu kako je osim zajedničkog hrvatskog štanda obišao i zasebne štandove Hrvatske obrtničke komore i kutinske Petrokemije.

Sajam otvoren do ponedjeljka

Novosadski sajam otvoren je do ponedjeljka, rano vrijeme je od 9 do 19 sati, a pojedinačna ulaznica je u dinarskoj protuvrijednosti 40 kuna.

Možda ste propustili...

DRVOPRERAĐIVAČIMA PRIHODI PALI U RASPONU OD 5 DO 55 POSTO

Zbog zaliha zatražili pomoć za održanje likvidnosti, ali i zadržavanje radnih mjesta

KUPCIMA NA RASPOLAGANJU VIŠE OD 65.000 PROIZVODA U OSAM PRODAJNIH KATEGORIJA

U PEVEX-u 15 % popusta na sve cijene

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora