Autoglas
PREMIJERA: OPEL ASTRA OPC EXTREME

Strast piste prenesena na ceste
Objavljeno 22. travnja, 2014.

Opel Astra OPC extreme nova je čistokrvna "pila" visokih performansi. Razvijena je na stazi Nürburgring Nordschleife, jednoj od najizazovnijih trkaćih staza na svijetu, pokreće je 2-litarski turbomotor s više od 300 KS te je opremljena svim ključnim visokotehnološkim komponentama svojeg trkaćeg parnjaka - modela Opel Astra OPC Cup.

Astra OPC extreme razvijena je izravno iz Cup verzije te na cestu prenosi čistu trkaču tehnologiju. Reakcija javnosti na novu Astru je pozitivna, pa Opel planira serijski proizvesti ovaj supersportski extreme namijenjen cestovnoj vožnji u manjem broju primjeraka.

Ispod extremeova poklopca motora od ugljičnih vlakana nalazi se više od 300 KS. Njegov 2-litarski turbobenzinski motor s izravnim ubrizgavanjem i varijabilnim razvodom ventila jednostavno je najsnažniji četverocilindrični motor koji je Opel ikad proizveo. Motor načinjen posve od aluminija uparen je s profinjenim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu na kotače prenosi pomoću prednjeg diferencijala s blokadom. Ovaj motor koji se već dokazao u utrkama u Astri OPC extreme imat će lakši posao jer ovaj supersportski automobil ima 100 kg manju masu od obične Astre OPC, i to ponajprije zahvaljujući vrhunskim komponentama izrađenim od ugljičnih vlakana.

Ugljična se vlakna zbog svoje male mase i velike čvrstoće redovito koriste za izradu bolida Formule, a sada su sastavni dio gotovo cijelog extremea. Ovaj ultralagani materijal iznimne čvrstoće korišten je za aerodinamički optimizirano stražnje krilo, difuzor, prednji spojler, poklopac motora, poprečne nosače ovjesa, pokrov motora, kompletne kotače, stražnji difuzor te krov. Naplatci izrađeni od ugljičnih vlakana 20 kilograma su lakši od aluminijskih izvedbi. To je ušteda u masi na ključnom mjestu jer se, na zadovoljstvo inženjera, ali i vozača koji će uživati u vožnji, znatno smanjuje neamortizirana masa. Krov od ugljičnih vlakana lagan je poput pera: težak je samo 2,3 kg, za razliku do čeličnog krova koji ima 9,7 kg, i znatno snižava težište Astre extreme. Blatobrani su načinjeni od aluminija i masa im je samo 700 g svaki, za razliku od čelične izvedbe čija masa iznosi 2,1 kg.

Vozač i suvozač savršeno su smješteni u posebno dizajniranim Recaro sportskim sjedalima, a tu su i sigurnosni pojasovi sa šest točaka učvršćivanja tvrtke Schroth. U Astri OPC extreme posada ne sjedi u automobilu - ona je praktički integralan dio samog vozila. Vozaču je ponuđen i taktilni užitak držanja vrhunskog upravljača prekrivenog brušenom kožom s ojačanjima od ugljičnih vlakana s profinjenim žutim ukrasnim prošivima.

U svakom slučaju, izuzetni užitak za sve ljubitelje - ekstremnih brzina. M.Bugarić

2

litre zapremina je motora

KAROSERIJA je načinjena od ugljičnih vlakana