Objavljeno 19. travnja, 2014.
Osim za stalno zaposlenje, call centri su prigoda za posve pristojnu zaradu studentima
U ovim bremenitim vremenima za osječko gospodarstvo jedna djelatnost posve tiho bilježi dobre poslovne rezultate i kontinuirano zapošljava! Osijek se, naime, unatrag nekoliko godina potvrdio kao jako sjedište call centar industrije u Hrvatskoj.
Osnovna je zadaća ovih kontakt-centara pružanje usluge javljanjem na telefonske pozive agenata koji su na usluzi korisnicima za njihove upite, poteškoće, kupnju novih usluga, prijedloge i sugestije od 0 do 24 sata svih sedam dana u tjednu, 365 dana u godini.
Iako su neki skloni zaključiti kako to i nije nešto čime bi se trebali pretjerano hvaliti, neosporno je da je u ovoj djelatnost otvoreno gotovo tisuću radnih mjesta. Osim za stalno zaposlenje, ovo je prigoda za posve pristojnu zaradu studentima, a i onima koji su željni uspjeha i napredovanja na hijerarhijskoj ljestvici.
- U našem je slučaju, primjerice, plaća voditelj grupe oko 8.000 kuna. Za agente uz osnovnu plaću postoji razvijen niz bonusa - iskrena je Larisa Medić, generalni manager tvrtke Transcom za zemlje istočne Europe. Već duže vrijeme oni su najjači pružatelj usluga kontakt-centra, trenutačno zapošljavaju 516 ljudi. Od početka ove godine otvorili su 34 nova radna mjesta, do kraja godine planiraju još 40. Medić nam primjerom pokazuje zašto je Osijek središte call centar industrije. Naime, ovdje su smješteni pružatelji svih tipova usluga - od onih “in house”, dakle usluga podrške za svoje klijente, primjerice telekomunikacijskih usluga. Ovdje je zastupljena i usluga teleprodaje. Naposljetku, tu je i usluga outsourcinga - primjerice Transcom za ugovorne klijente - telekominkacijske tvrtke ili banke - pruža uslugu korisničke podrške. I to i za zemlje drugog govornog područja!
Jedan od razloga ovakvog uspona Osijeka zacijelo je i tradicija, s obzirom na to da je kontaktni centar (današnjeg) HT-a, a ondašnje jedinstvene Hrvatske pošte, započeo s radom još sedamdesetih godina prošlog stoljeća, što znači da ovdje postoji školovani kadar.
- Call centar u Osijeku kao dio korisničke podrške Hrvatskog telekoma pruža usluge za sve korisnike HT-a. Usluge iz našeg portfelja dostupne su za cijelo područje Hrvatske na način da računalni sustav upravljanja pozivima “traži” slobodnog agenta te spaja korisnika, neovisno o tome u kojem se gradu agent nalazi ili iz kojeg dijela Lijepe Naše korisnik poziva - odgovara Ivica Mađura, rukovoditelj radne jedinice za komercijalne kontakte.
Iz Osijeka, premda to krajnji kupac nužno ne mora znati, vrlo se uspješno prodaje asortiman poznatih brandova koji se reklamiraju na televiziji. Naime, Studio Moderna – TV prodaja d.o.o., kao vodeća kompanija u direktnoj prodaji na području istočne i središnje Europe, otvorio je 2011. godine veliki call centar u Osijeku.
- Naš call centar u Osijeku danas ima više od 80 zaposlenih i ima važnu ulogu u ukupnom doprinosu poslovanju i razvoju kompanije, kao i u izgradnji odnosa s kupcima, poručuju uz Studija Moderna.
Dario KUŠTRO
USLUGA I NA NJEMAČKOM JEZIKU
Jedan od razloga zašto se Osijek učvrstio kao dobar pružetlj “usluga podrške kupcima” je i to što kao sveučilišno središte ima i jaku kulturu poznavanja stranih jezika. Upravo iz Osijeka pružaju se usluge klijentima na njemačkom jeziku, a donedavna i na talijanskom tržištu.
Na usluzi su od 0 do 24 sata svih sedam dana u tjednu, 365 dana u godini
Dobar početak karijere
“Riječ je o dinamičnom i vrlo zanimljivom poslu koji nudi brojne mogućnosti profesionalnog usavršavanja i napredovanja, a mnogi kolege koji rade u drugim dijelovima kompanije svoju su karijeru počeli upravo u studentskim danima u kontaktnom centru”, kažu u Kontaktnom centru Hrvatskog telekoma.