Osijek
JE LI SE NESREĆA U KAPUCINSKOJ MOGLA IZBJEĆI?

Pavošević: Primjenom radijske
veze vozila hitnih službi mogu
sigurno proći kroz crveno svjetlo
Objavljeno 17. travnja, 2014.
Nakon nedjeljne nesreće pisao je i osječkom gradonačelniku

Nesmetan prolaz i zeleno svjetlo na semaforu u smjeru u kojem se kreće vozilo hitne službe vjerojatno bi spriječilo prometne nesreće poput one koja se dogodila prošle nedjelje na križanju Kapucinske i Radićeve.

Ipak, unatoč zelenom valu, odnosno nekoliko ih je trenutačno u funkciji u gradu Osijeku, ali i činjenici da je u izradi projekt još jednog, vozila hitne službe svakako su u neprilici kad zbog žurnih intervencija na raskrižjima prolaze (i) kad nema svjetla za slobodan prolaz.

O tome je razmišljao i Požežanin Davor Pavošević kad je, kako tvrdi, još davno s idejom sigurnog propuštanja vozila s prednošću prolaska kroz crveno svjetlo upoznao Vatrogasni savez RH, Elektrotehnički fakultet u Osijeku i brojne druge ustanove, ali nije dobio odgovor. Potaknut nedjeljnom nesrećom pismo namjere uputio je ovih dana i gradonačelniku Ivanu Vrkiću te Hitnoj medicinskoj pomoći Osijek.

- Ideju sam dobio još 2002. godine kad je na raskrižju Županijske i Gundulićeve došlo do sudara vatrogasne cisterne i tramvaja. Sustav radi prema principu da vozilo s pravom prednosti prolaska usmjerenom radijskom vezom najavljuje svoj nailazak raskrižju, neposredno semaforskom sustavu. Sustav prepoznaje smjer nailaska vozila, provjerava autorizaciju i mijenja stanje semaforskog sustava na način da postavlja zeleno svjetlo samo na smjeru iz kojega nailazi. Ostali sudionici u prometu na tzv. svom semaforu imaju crveno svjetlo, a nakon prolaska vozilo se automatski odjavljuje i semafor se vraća u redovan rad - pojasnio nam je telefonski Pavošević, koji kaže kako njegova ideja, predstavljena još 2009. godine na međunarodnoj konferenciji za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku MIPRO, nije zainteresirala nadležne službe.

- Praktična izvedba ideje ne bi bila složena jer je moguće koristiti standardnu opremu poput one za elektronsku naplatu cestarine. Nadam se da će najnoviji nesretni slučaj potaknuti službe da razmisle o ideji. Inače, u Kanadi se takvi sustavi proizvode već nekoliko godina i ne vidim razlog da se ne primijeni u praksi - zaključuje 30-godišnji Požežanin.

Marija MIHELIĆ
Taslidžić: Svi semafori mogu biti uključeni u taj sustav

Vedran Taslidžić, direktor Elektromodul prometa, kaže kako mogućnost uvođenja spomenutog sustava postoji na svim semaforima u gradu.

- Sam sustav ipak nije dovoljan i potrebne su investicije za uvođenje cjelokupne zamisli. Tehnički ne postoji problem da se to izvede, a inače, takav sustav u određenoj situaciji ruši kompletan zeleni val. Ipak, to se može opravdati jer prometna nesreća u kojoj je izgubljen nečiji život ili trajno narušeno zdravlje ne može se mjeriti nikakvim novcem - zaključio je Taslidžić i pozvao Pavoševića da mu se javi kako bi razgovarali o mogućnosti sustava.

Ivan Vrkić

gradonačelnik Osijeka

Ako se struka slaže, Grad će sudjelovati u projektu

Ako stručnjaci smatraju da ima razloga za postavljanje takvoga sustava, ja sam spreman uključiti Grad u tu priču. Što se mene tiče, spreman sam sudjelovati u projektu utvrdi li se da to sve zajedno ima smisla i može utjecati na sigurnost sudionika u prometu. Treba zaštititi građane, i o tome sam apsolutno spreman razgovarati.

SEMAFORI

u gradu imaju mogućnost ugradnje ovog sustava

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike