Objavljeno 8. travnja, 2014.
Svoj prvi pravi bicikl mnoge danas odrasle osobe pamte, čak ih se i dobro sjećaju, jer su im omogućavali u najranijoj dobi poseban užitak u slobodi kretanja
Vezani članci
U OSIJEKU JE 40 KILOMETARA BICIKLISTIČKIH STAZA
Dječji bicikl – u pravilu predstavlja prvo uopće prijevozno sredstvo kojim dijete samostalno upravlja.
Vožnju mališani započinju s onim najmanjim triciklima. Prve “prave” biciklističke “korake” nekada su djeca učila na romobilima, a danas su im pored romobila na raspolaganju i tzv. guralice - mali bicikli bez pogona na pedale. S takvih bicikala mališani relativno lako nastavljaju s vožnjom pravih bicikala, s obzirom na to da brzo stječu vještinu održavanja ravnoteže i upravljanja na dva kotača. Stručnjaci drže da je upravo ovaj način učenja vožnje na dva kotača za djecu mnogo bolji nego vožnja bicikla s pomoćnim kotačićima.
U svakom slučaju nakon toga slijedi “jurnjava” i zapravo za roditelje posebna briga kako djetetu objasniti pravila vožnje i sudjelovanje u prometu, bez obzira na to je li pritom riječ o vožnji pješačkom stazom ili drugim sigurnim prostorom.
Svoj prvi pravi bicikl mnoge danas odrasle osobe pamte, čak ih se i dobro sjećaju, jer su im omogućavali u najranijoj dobi poseban užitak u slobodi kretanja. No, dječji bicikli se i brzo “preraste”, tako da u dobi od pet do 15 godina djeca moraju promijeniti i nekoliko veličina bicikala. A to brzo prerastanje predstavlja na neki način i problem, priča Slaven Getoš Geba, osječki biciklist i vlasnik Extremesporta. Naime, pojašnjava, s obzirom na to da će djetetu određeni bicikl biti veličinom odgovarajući relativno kratko vrijeme, primjerice dvije do tri godine, roditelji se teško odlučuju mališanima kupiti kvalitetne bicikle, jer su, s obzirom na rok korištenja, mnogima (pre)skupi. U pravilu to su bicikli poznatih brendova i kvalitetom se ne razlikuju praktično od bicikala za odrasle osobe pa su i cjenovno uz bok biciklima za odrasle. Kvalitetniji bicikli namijenjeni najmlađima imaju cijenu od 900 pa do 2.500 kuna i na takvim biciklima djeca će doista uživati u vožnji. Lako se voze, na njima ništa ne škripuće, kočnice su namještene i dobro koče, mjenjači brzina, ako ih bicikl ima, dobro rade...
Međutim, mnogi roditelji teško će se odlučiti izdvojiti veće iznose za dječje bicikle pa velik broj djece, na žalost, vozi jeftine ili, jednostavnije rečeno – loše bicikle. A takvi bicikli nerijetko predstavljaju pravu muku za mališane. Teško se voze, kočnice ne rade dobro, stružu po kotačima, mjenjači brzina uglavnom su toliko loši da ih djeca rijetko koriste... Tako da je sva sreća što ti bicikli ubrzo postanu - premali.
Igor MIKULIĆ
Staro za novo
Getoš napominje kako je čak kupovina rabljenog kvalitetnog dječjeg bicikla za dijete bolja varijanta od kupovine lošeg bicikla. Dobro je što danas mnoge trgovine biciklima imaju u ponudi i zamjene bicikala na način “staro za novo”, što ipak roditeljima olakšava kupnju, čak i pravih “pila”, a djeci omogućava veći užitak u vožnji na dva kotača. I obvezno s kacigom na glavi!