Objavljeno 25. ožujka, 2014.
OSIJEK - Šesnaest obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva i tvrtki, a među njima najveći broj slavonskih, imalo je prošlog tjedna izvrsnu priliku predstaviti svoje proizvode tržištu Europske unije.
U organizaciji Tera tehnopolisa, tvrtke čiji su osnivači Sveučilište J.J. Strossmayera, Grad Osijek i Osječko-baranjska županija, a u sklopu projekta Europska poduzetnička mreža organiziran je odlazak i poslovni susreti na sajam Tavola u Belgiji, jednog od najznačajnijeg gurmanskog sajma zemalja Beneluxa.
Na njemu su se u sklopu “Gurmanskog kuta” posjetiteljima predstavili slavonski proizvođači kulena, sireva, vina, voćnih rakija, džemova, bučinog i maslinovog ulja. Ali, još vrjednije, priopćio je to na jučerašnjoj konferenciji za novinare dr. Ivan Štefanić, direktor Tera tehnopolisa, jest što su naši proizvođači sudjelovali na poslovnom susretu održanom unutar sajma.
- Ukupno je na tom sajmu registrirano više od 300 bilateralnih razgovora, a u deset posto njih sudjelovali su naši proizvođači, rekao je Štefanić.
A da to tržište ne traži količinu nego kvalitetu, posvjedočile su jučer novinarima i Ivana Pavičić, čiji OPG proizvodi rakiju od šljiva i Stojanka Omerbašić, upraviteljica Zadruge Rit, iz Luga, koja okuplja proizvođače paprike.
Uz financijsku potporu Biljane Borzan, hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, ovi su proizvođači, na povratku, svoje proizvode predstavili i u Bruxellesu, u sklopu prezentacije “Hrvatski doručak u Europskoj uniji.”
- U Uniji ima 1.600 proizvoda koji imaju različite oznake zaštićenih proizvoda i oni dosežu 50 posto veću cijenu. Ovaj doručak još jednom je pokazao kakav potencijal imaju naši proizvodi kada je u pitanju kvaliteta”, naglasila je jučer Borzan. Uz nju, na presici su nazočili i Tomislav Mrčela i Željko Kraljičak, kao predstavnici osnivača - Sveučilišta, odnosno Županije.
Dario KUŠTRO
Ivan Štefanić
direktor Tera tehnopolisa
300 bilateralnih razgovora
- Ukupno je na tom sajmu registrirano više od 300 bilateralnih razgovora, a u deset posto njih sudjelovali su naši proizvođači - rekao je Štefanić.
1.600
proizvoda u Uniji imaju različite oznake zaštićenih proizvoda
50%
posto veću cijenu takvi proizvodi dosežu na tržištu
Željko Kraljičak
dožupan OBŽ-a
Gastronomija je specifičnost po kojoj možemo biti prepoznati
Kako prema europskim mjerilima 60 posto naših poljoprivrednih proizvođača pripada u skupinu “malih”, dožupan Kraljičak upravo gastronomiju vidi kao specifičnost po kojoj ova regija može biti prepoznata. “Po tome je i ovaj sajam bio jedan lijep i pozitivan primjer”, rekao je Kraljičak.