Novosti
OD “STARUDIJA” DO SKUPIH LIMUZINA

Slavonski gradonačelnici voze se u automobilima vrijednim od 20 tisuća do 270 tisuća kuna
Objavljeno 19. veljače, 2014.
Kupnja novih automobila uglavnom se odgađa za “bolja vremena”

Vezani članci

NABAVA SKUPOCJENIH AUTOMOBILA

Jovanović se ispričao i zaključio: Audi A6 je neprihvatljiv

Dok poziva građane da se prilagode krizi i stežu remen, Vlada je nabavila čak 1.581 vozilo, među njima i devet limuzina pojedinačne vrijednosti 650 tisuća kuna.

Vrijednost ove “limene ergele” je 271 milijun kuna, a bit će plaćena iz naših džepova. Nakon izjava o opravdanosti kupnje i antologijske izjave ministra Jovanovića: “Zar da kočijom dolazim na posao!?” nakon čega se ispričao i zatražio upola jeftiniji auto, sada, pod kanonadom kritika, Milanovićev tim lopticu prebacuje na Ured za središnju javnu nabavu, a on na Vladu. Da vrate aute, kaže premijer, sada ne mogu jer nabava je obavljena...

Samo za službene potrebe

Upitali smo slavonske gradonačelnike koja je vrijednost njihovog voznog parka i planiraju li njegovu obnovu.

U Službi za zajedničke poslove Grada Osijeka spremno su nam opisali svoj vozni park. Osječki gradski oci i službenici koriste pet vozila, a najmlađi je Volkswagen Caddy, star godinu i pol. Otprilike tri godine na cestama su Volkswagen Passat i Dacia Duster, više od sedam godina posjeduju službeni kombi, a čak 14 godina Gradu služi Peugeot 106 kao dostavno vozilo. "Najčešće se vozim u Volkswagen Passatu. Nitko ni jedan službeni auto nema 24 sata dnevno. Koristimo ih samo za radnog vremena ili za službena putovanja", ističe osječki gradonačelnik Ivan Vrkić.

Službeni auto Grada Đakova od 2012. je Opel Insignia s “ful” opremom koja je kupljena za 209.000 kuna.

- U nabavi službenog auta nije se pretjerivalo, kupljeno je vozilo srednje klase - kaže gradonačelnik Zoran Vinković (HDSSB). Službeno vozilo kolege mu u Županji, Davora Miličevića (HDZ) je Passat (2007. godine), s prijeđenih 330.000 kilometara i čija je vrijednost, kaže, 5.000 eura.

– Auto je prijeka potreba no nije vrijeme za luksuz jer treba biti realan i prilagoditi se trenutku i situaciji - kaže Miličević.

Prvi čovjek Požege Vedran Neferović (HDZ) vozi se u lani natječajem nabavljenom Citroenu C5. Vrijednost leasinga je 200.000 kuna na pet godina, a leasing kući vraćen je Ford Mondeo. Poput službenog automobila Grada Donjeg Miholjca, Škode Superb 1,9 TDI, i Grad Valpovo ima isto vozilo, staro je 9 godina i prešlo 250.000 km. Gradonačelnik Leon Žulj (HDZ) kaže da to vozilo sada vrijedi najviše 20.000 kuna no ne namjerava ga mijenjati. Grad Belišće ima Golf TDI star 8 godina koji je prešao cca 240.000 km. Ni on ne vrijedi više od 20-ak tisuća kuna i u budućnosti ga se želi zamijeniti.

– Plan je nabava novog vozila na leasing na rok od 5 godina, želimo vozilo niže srednje klase od 100 do 120 tisuća kuna, što nam je dovoljno, no u to ćemo ući tek kada se stvore povoljni uvjeti - kaže gradonačelnik Dinko Burić (HDSSB).

Od Škode do Citroena

Gradonačelnik Virovitice Ivica Kirin (HDZ) koristi službenu Škodu Superb iz 2008. Kao rabljeno vozilo 2012. kupljeno je za 64.800, a sada vrijedi 49.700 kn. Gradonačelnik Vukovara Željko Sabo (SDP) vozi se u službenom Chrysleru 300C kupljenom 2012. za 150.000 kuna, kao polovno vozilo. Navodi i kako je, dvije godine prije kupnje, taj auto tada novi Vukovaru bio doniran na korištenje od Eurolinea. Gradonačelnik Vinkovaca, Mladen Karlić (HDZ) službeno se koristi pet godina starim Citreonom C5 čiju vrijednost cijeni sada procjenjuje na oko 10.000 eura, a bio je kupljen za 180.000 kuna. Iako je 2013. bilo povika nakon što je Grad raspisao natječaj za kupnju još jednog vozila oko kojeg se vezivao iznos veći od 400.000 kn, Karlić kaže da je to “bilo pogrešno plasirano” jer je za 177.000 kn kupljen Ford Mondeo za potrebe Grada.

– U 16 godina moga mandata nije bio kupljen službeni auto skuplji od 200.000 kuna - kaže Karlić. Njegov našički i stranački kolega Krešimir Žagar vozi se u Passatu 2,0 TDI Comfortline kupljenom 2011. za 230.000 kn. Belomanastirski gradonačelnik Ivan Doboš i suradnici voze se u 6 godina starom Passatu TDI 2000, kupljenom za gotovinu 2008. kada je stajao oko 200.000 kn.

- Automobil sam naslijedio od prethodnika, prešao je 200.000 kilometara, što znači da ne vrijedi više od 70-ak tisuća - kaže Doboš.

Grad Orahovica ima tri službena Passata stara devet, pet i godinu dana. Sva tri su u punoj funkciji i, poručuju iz Grada, prijeko potrebna. Gradonačelnik Slavonskog Broda Mirko Duspara od 2007. godine se vozi u službenom Audiju A6, koji je koštao 270 tisuća kuna.

Surađivali: T.Levak/M.Lešić Omerović/L.Aničić/S.Kadić/S.Butigan/S.Fridl/AGM Kruna/I.Getto/V.Grgurić/M.Radošević

Zoran Vinković

gradonačelnik Đakova

Očito izvanzemaljci nabavljaju aute za Vladu

- Samo ovom premijeru na pamet može pasti da nema pojma da se nabavlja 1.600 auta. To valjda izvanzemaljci nabavljaju aute za Vladu s obzirom na to da njen predsjednik ima previše posla na smanjenju nezaposlenosti pa, očito, ne zna u čemu će se voziti. Postavlja se pitanje tko je onda odgovoran – premijer ili predsjednik Ureda za javnu nabavu, kojeg je, da stvar bude bolja, postavio isti taj premijer. Što se tiče izjave o kočiji, vozio se netko u njoj, na biciklu, u space shuttleu ili išao pješice - rezultati ove vlade pokazuju da ona - srlja u ponor.

Davor Miličević

gradonačelnik Županje

Od ove vlade me više ništa ne čudi

- Osobno ne vidim razliku između Škode Superb i Audija 6, osim po tome što je ovaj drugi dvostruko skuplji. Ne znam vrijedi li uopće više išta komentirati jer sramotni i toliko puta viđeni postupci aktualne vlasti koja prvo nešto napravi, a onda se povlači, već su im postali praksa i od njih me više ništa ne čudi niti može iznenaditi.

Željko Sabo

gradonačelnik Vukovara

Moraju imati primjerene automobile

- Kada je ovakva situacija u društvu i kada treba rezati troškove u svim segmentima, razumijem da to nije na neki način prihvatljivo za brojne građane, javnost u Hrvatskoj. Međutim, ne možemo zanemariti činjenicu da državni dužnosnici moraju zbog svoje sigurnosti imati primjerene automobile.

SINDIKATI: VLAST SE ODNARODILA

- To s automobilima je nespretnost koja se aktualnoj vlasti izmaknula u njenoj bahatosti. Ova vlada legitimna je vlast kao pobjednik izbora no predstavnici ove vlasti su se odvojili od naroda, odnarodili su se. Odnarođenost pokazuju i svojom potpunom socijalnom neosjetljivošću, njih nije briga, oni osjećaju sebe pretjerano važnijima od naroda - komentirao je aferu “automobili” predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever.

ORSAT MILJENIĆ

ministar pravosuđa

Nabava pokrenuta prije više od godinu dana

Na pitanje o nabavi novih automobila, ministar pravosuđa Orsat Miljenić je jučer u Slavonskom Brodu rekao kako su u njegovom ministarstvu dva vozila srednje klase. “Kada su vozila nabavljena, obaviješteni smo da ima još jedno vozilo viška i to visoke klase, ono nam je ponuđeno i uzeli smo ga”, rekao je. Ne odgovarajući izravno na pitanje je li priča s autima, u situaciji opće štednje, Vladi trebala, ministar je kazao kako svi mogu sigurno obavljati svoje funkcije i u manje skupim autima, no nabava je pokrenuta prije više od godinu dana, kada je slika izgledala drugačije nego danas.

VLADA

JE GAFOM S PRESKUPIM VOZILIMA NAVUKLA GNJEV JAVNOSTI

Možda ste propustili...

HRVATSKI GRAĐANI PLAĆAJU MANJE OD VEĆINE EUROPLJANA

Kućanstvima cijena plina i struje među najnižima u EU-u