Osijek
KADA BICIKLISTIČKA U STROSSMAYEROVOJ?

Ambruš: Biciklisti će dobiti stazu s obje strane Strossmayerove
Objavljeno 17. veljače, 2014.
Na sadašnjoj rascjepkanoj stazi biciklisti nailaze na kante za smeće, prometne znakove, stupove javne rasvjete, pješake...

Iscrtavanje biciklističkog traka na sjevernoj strani dijela Strossmayerove ulice biciklistima je zadalo nove glavobolje, umjesto da im ponudi prostor za bezbrižnu i sigurnu vožnju. Ionako uzak nogostup dobio je vrlo uzak žuti trak na kojemu se mogu vidjeti kante za komunalni otpad, parkirani automobili, prometni znakovi, stupovi javne rasvjete, ali i pješaci.

Sigurna vožnja biciklom takvim trakom nemoguća je misija, a dodatan je problem što se na dionicama gdje postoji biciklistička infrastruktura ne smije voziti cestom. Dakle, biciklisti su osuđeni na uski žuti trak koji k tome nije u jednoj cjelini, nego je u prekidu, i to od Kanižlićeve do Kolodvorske ulice. Trak nedostaje i na početku Strossmayerove, od Trga Ante Starčevića do Rokove ulice, gdje počinje i proteže se do raskrižja Strossmayerove i Kanižlićeve. Na tom raskrižju biciklisti ostaju bez svog traka i dužni su dalje voziti cestom sve do Kolodvorske. Ovdje se pak trak opet pojavljuje i tu su biciklisti dužni popeti se na biciklistički trak. Ovakvim je rješenjem teško biti zadovoljan, a upitni su i pozitivni učinci ovakvog polovičnog i kaotičnog rješenja. Smatra to i Ivan Podraza iz internetskog časopisa i udruge BikeMyDay koji kaže kako je vožnja biciklom Strossmayerovom uvijek smrtna opasnost.

- Smisao je biciklističke staze da bude na raspolaganju svima, a ne samo iznimno iskusnim i natprosječno spretnim biciklistima, a sadašnji biciklistički trak u Strossmayerovoj sigurno nije za svakoga. Strossmayerovu maksimalno izbjegavam i zaobilazim kada god mogu i teško da bilo koji biciklist može biti zadovoljan trenutačnim rješenjem. Nevjerojatno je da u našem ravničarskom kraju, s toliko mjesta, ulice moraju biti tako nabijene da nema mjesta za bicikliste. Ulice su nam uže nego u nekim primorskim gradovima, sve je nagurano, a ne mora biti tako. Ne planira se unaprijed, ne ostavlja se mjesta za infrastrukturu, a onda se izgura bicikliste, i to je to - kaže Podraza.

Postavlja se pitanje i što će biti s dijelom Strossmayerove gdje biciklistički trak ne postoji, a na spornoj je dionici prostor između kuća i tramvajskih tračnica poprilično uzak. Tamo gdje trak postoji do izražaja dolaze sve njegove manjkavosti i mnogi biciklisti postavljaju pitanje zašto je biciklistički trak uopće i obilježen.

- Prema mojem mišljenju, bolje je da trak postoji nego da ga uopće nema, jer bar nismo na cesti, ali daleko od toga da je ovakva situacija dobra, sigurna ili udobna, kakva bi biciklistička staza trebala biti - napominje Podraza.

Trenutačna situacija tek je privremeno rješenje, odgovara zamjenik gradonačelnika Denis Ambruš te najavljuje novosti u Strossmayerovoj ulici čim vremenske prilike budu povoljne za radove.

- Povezat ćemo prekinuti dio biciklističkog traka na sjevernoj strani Strossmayerove ulice, a isti će se takav trak raditi i na južnoj strani. Time će se omogućiti organiziranje jednosmjernog prometa biciklista na svakoj strani Strossmayerove ulice. Postoje određene problematične lokacije, primjerice uz tramvajska stajališta, a ta ćemo mjesta rješavati koliko je to moguće - rekao je Ambruš.

Ivan SEKOL

Ivan Podraza

Udruga BikeMyDay

Sadašnji biciklistički trak sigurno nije za svakoga. Strossmayerovu maksimalno izbjegavam i zaobilazim kad god mogu

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike