Osijek
ŠTO JE S BRENDIRANJEM?

Beč ima sachericu, Linz linzere, Samobor kremšnite - a Osijek?
Objavljeno 11. veljače, 2014.
Turistička zajednica o “gastropriči” pregovara s proizvođačima i ugostiteljima

Poznati bečki hotel Sacher godišnje proizvede oko 300.000 istoimenih torti, koja je danas jedan od najvećih brendova Austrije, a nepotrebno je spominjati slične brendove koje su napravili grad Linz s linzerima, Mađarska s doboš tortom, Samobor sa svojim kremšnitama ili Zagreb sa štruklama.

Istodobno, grad Osijek i nakon brojnih pokušaja brendiranja gastronomskih poslastica i konkretnih suvenira još nema jedinstven proizvod prema kojem bi postao prepoznatljiv.

Stoga smo pokušali istražiti što se dogodilo s inicijativama brendiranja kolača poput damen kapritz, osječkog kolača, knedla sa šljivama i likera pod nazivom Osječki višnjevac. Naime, prije dvije godine na natječaju Udruženja obrtnika Osijeka prvu nagradu za osječki kolač odnio je recept Maje Horvat za kolač od šljiva, koji je dobio dozvolu da nosi naziv Osječki kolač. Od tada je taj kolač imao samo jednu promociju, i to lani u siječnju u Požegi. I čini se kako je tu priča završila.

- Mislim da je problem u tome što je izostala šira podrška zajednice, jer mi sami nismo imali dovoljno financija da promoviramo ovaj proizvod. Na žalost, danas se on ne nudi ni u jednom osječkom restoranu ili slastičarnici - kaže Marija Volinek, predsjednica Udruženja obrtnika Osijek.

Nešto je bolja priča bila sa starim folksdojčerskim kolačem damen kapritz ili damske mušice, koji su kao prepoznajnicu grada predložile Osječanke Nada i Branka, a čiju je promociju svojedobno podržao i Glas Slavonije.

- Ovaj bi kolač mogao bi postati brend grada Osijeka, jer ima tradiciju na ovom području i sve essekerske obitelji imaju recept za ovaj kolač, a mi smo ga promovirali jedno vrijeme na Sajmu antikviteta. No, tu je izostala podrška Turističke zajednice, koja bi s restoranima i hotelima trebala dogovoriti ovu ponudu kao dio gastro-turističke promocije. Ni ovaj se kolač danas ne može nigdje kušati osim u privatnim kućama, a mi sada pokušavamo brendirati okruglice, odnosno knedle sa šljivama, jer u Osijeku postoji čak i tzv. knedl sat. Knedle možete kušati u mnogim osječkim restoranima, dok mi konkretno surađujemo s pizzerijom Oliva - kaže Mislav Pavošević iz Udruge Putovanja Slavonijom.

S novim su pokušajem brendiranja osječke tracicije krenuli proizvođači osječkog višnjevca ili Esseker Weichselhof. Ovaj specifični liker od višnje predstavljen je lani u veljači, a moguće ga je kupiti u suvenirnici i Muzeju Slavonije. Zanimljivo je i da kreatori novog osječkog brenda planiraju proširiti ideje u brendiranju grada kroz alkoholna pića. Tako je u planu kreiranje osječkog pelinkovca "Gradski pandur" i rakije od oraha pod brendom “Slavonska orahovica”, a u suradnji s hotelom Waldinger planira se proizvodnja osječke ili Waldinger griote bazirane na Osječkom višnjevcu.

- Razlog što do sada ni jedna od uistinu dobrih ideja nije do kraja zaživjela je izostanak suradnje s privatnim sektorom, koju mi sada planiramo ojačati. Naime, ne možete vi natjerati privatnog ugostitelja da prodaje kolač za kojim nema potražnje, ali upravo tu Turistička zajednica mora priskočiti i odraditi zajedno s ugostiteljima promociju. Već pregovoramo s Waldingerom oko uvođenja nekih gastro osječkih priča, ali i s caffe barom Klub i Hotelom Osijek. Na nama je da pomognemo da privatni poduzetnici tu nađu svoj interes, ali i da onda proizvođači mogu dostavljati dostatne količine onim koji uđu u tu priču - naglašava Saša Uranjek, direktor Turističke zajednice Osijek.

Nefreteta Z.EBERHARD
ZNATE LI ŠTO JE KNEDL SAT?

Iznimno atraktivnu i ukusnu priču iz naftalina izvukla je Udruga Putovanja Slavonijom, a odnosi se na tzv. osječki knedl sat, za koji danas još znaju samo rijetki, a koji bi mogao postati prava turistička priča.

- Naime, smatra se da je jednog petka u 11 sati Osijek napustio posljednji turski vojnik, a Osječani su potom, želeći obilježavati taj dan, ali ne želeći spominjati Turke, sve prozvali knedl satom. I to zato što je petkom tradicionalno posni dan, kada se ne jede meso nego su se kuhale knedle, a kada bi crkve u 11 sati počele zvoniti, bio bi to znak da domaćice trebaju staviti knedle kuhati kako bi ručak bio gotov do podne. I tako se zvonjava crkvi petkom u 11 prozvala knedl satom, a mi danas naše turističke grupe u sklopu obilaska Osijeka petkom svakako vodimo i na knedle u osječku pizzeriju Oliva - ispričao nam je turistički vodič Mislav Pavošević.

Možda ste propustili...

GRAD PODIJELIO POKLON-BONOVE ZA KUPNJU UDŽBENIKA ZA INFORMATIKU

Udžbenici besplatni za 2933 učenika

Najčitanije iz rubrike
oglas