Objavljeno 28. siječnja, 2014.
Sajam je održan 79. put, a na njemu je jedanaesti put nastupila i Hrvatska
NAŠICE – U nedjelju je zatvoren najveći sajam prehrane i poljoprivrednih proizvoda u svijetu Zeleni tjedan u Berlinu. Održan je 79. put, a na njemu je jedanaesti put nastupila i Hrvatska.
Među čak 1.574 izlagača iz stotinjak zemalja sa svih kontinenata, na dva izložbena prostora predstavila su se četiri hrvatska izlagača, a među njima Đanić-obrt za tradicionalnu proizvodnju i poljoprivredu iz Podgorača i OPG Kolembus iz Našica. Svoje proizvode izložili su i poljopoprivredni obrt “Brojne” s Visa, dok je putem “Dalmatina”, trgovine hrvatskim proizvodima u Berlinu predstavljen Badel i Kapronca d.o.o. iz Zagreba, proizvođač voćnih rakija. Obrt Đanić u Berlinu je nastupio osmi put, a uz tradicionalnu šljivovicu, viljamovku, travaricu, višnjevac, kruškovac, liker “Julija”, svijetli pelinkovac i liker od smokava, predstavio je kao ovogodišnju novost liker od šipka.
- Svake godine želimo predstaviti nešto novo iz bogate palete naših proizvoda. A dolazimo jer je to najveći sajam te vrste i što je Njemačka veliko i strateški važno tržište za nas. Nijemci rado kušaju naše proizvode i bilo mi je drago kada su posjetitelji dolazili na štand s papirom i tražili naše proizvode. Važno nam je da budemo prepoznati i da turisti iz Njemačke kada dođu na Jadran znaju za naše proizvode. Isto tako, važno nam je da naši proizvodi ne budu samo zanimljivi njemačkom nego i ostalim europskim tržištima – rekao je Goran Đanić i dodao kako su prije pet godina upravo na Zelenom tjednu pronašli kupce iz Crne Gore. Obrt Đanić, koji zapošljava 22 djelatnika, svoja predstavništva ima u Zagrebu, Rijeci, Puli i Splitu, a više od 40 posto svojih proizvoda plasira na inozemna tržišta.
Nastup hrvatskih gospodarstvenika na Zelenom tjednu u Berlinu sufinancirala je Hrvatska gospodarska komora, no interes je bio slab.
- Bez obzira na probleme, Komora je pronašla sredstva i omogućila da ove godine izlagači imaju besplatan štand. Međutim, troškovi sajmovanja nisu mali jer sajam traje deset dana i sami plaćate prijevoz, smještaj i radnike. Tako da je to razlog što hrvatske tvrtke i obrti pokazuju slab interes za izlaganje na Zelenom tjednu. No za naš obrt je važno biti u Berlinu - kaže Đanić te najavljuje i odlazak na sajam u Pariz, treći put.
Hrvatski izlagači, osim rakije, likera i vina, posjetiteljima su nudili čobanac, kravlji sir s paprikom, domaći kruh, langošice, kulen, kobasice, slaninu, sarmu te druge hrvatske tradicionalne proizvode. Narodne običaje prezentirale su članice HKD-a Podgoračani iz Podgorača.S.Fridl
1.574
izlagača iz stotinjak zemalja nastupilo je na sajmu
Obrt Đanić više od četrdeset posto svojih domaćih proizvoda plasira na inozemna tržišta