Regija
ĐANIĆ I OPG KOLEMBUS NA NAJVEĆEM SAJMU PREHRANE

Našičani Berlincima predstavili
slavonske rakije, likere i vina
Objavljeno 28. siječnja, 2014.
Sajam je održan 79. put, a na njemu je jedanaesti put nastupila i Hrvatska

NAŠICE – U nedjelju je zatvoren najveći sajam prehrane i poljoprivrednih proizvoda u svijetu Zeleni tjedan u Berlinu. Održan je 79. put, a na njemu je jedanaesti put nastupila i Hrvatska.

Među čak 1.574 izlagača iz stotinjak zemalja sa svih kontinenata, na dva izložbena prostora predstavila su se četiri hrvatska izlagača, a među njima Đanić-obrt za tradicionalnu proizvodnju i poljoprivredu iz Podgorača i OPG Kolembus iz Našica. Svoje proizvode izložili su i poljopoprivredni obrt “Brojne” s Visa, dok je putem “Dalmatina”, trgovine hrvatskim proizvodima u Berlinu predstavljen Badel i Kapronca d.o.o. iz Zagreba, proizvođač voćnih rakija. Obrt Đanić u Berlinu je nastupio osmi put, a uz tradicionalnu šljivovicu, viljamovku, travaricu, višnjevac, kruškovac, liker “Julija”, svijetli pelinkovac i liker od smokava, predstavio je kao ovogodišnju novost liker od šipka.

- Svake godine želimo predstaviti nešto novo iz bogate palete naših proizvoda. A dolazimo jer je to najveći sajam te vrste i što je Njemačka veliko i strateški važno tržište za nas. Nijemci rado kušaju naše proizvode i bilo mi je drago kada su posjetitelji dolazili na štand s papirom i tražili naše proizvode. Važno nam je da budemo prepoznati i da turisti iz Njemačke kada dođu na Jadran znaju za naše proizvode. Isto tako, važno nam je da naši proizvodi ne budu samo zanimljivi njemačkom nego i ostalim europskim tržištima – rekao je Goran Đanić i dodao kako su prije pet godina upravo na Zelenom tjednu pronašli kupce iz Crne Gore. Obrt Đanić, koji zapošljava 22 djelatnika, svoja predstavništva ima u Zagrebu, Rijeci, Puli i Splitu, a više od 40 posto svojih proizvoda plasira na inozemna tržišta.

Nastup hrvatskih gospodarstvenika na Zelenom tjednu u Berlinu sufinancirala je Hrvatska gospodarska komora, no interes je bio slab.

- Bez obzira na probleme, Komora je pronašla sredstva i omogućila da ove godine izlagači imaju besplatan štand. Međutim, troškovi sajmovanja nisu mali jer sajam traje deset dana i sami plaćate prijevoz, smještaj i radnike. Tako da je to razlog što hrvatske tvrtke i obrti pokazuju slab interes za izlaganje na Zelenom tjednu. No za naš obrt je važno biti u Berlinu - kaže Đanić te najavljuje i odlazak na sajam u Pariz, treći put.

Hrvatski izlagači, osim rakije, likera i vina, posjetiteljima su nudili čobanac, kravlji sir s paprikom, domaći kruh, langošice, kulen, kobasice, slaninu, sarmu te druge hrvatske tradicionalne proizvode. Narodne običaje prezentirale su članice HKD-a Podgoračani iz Podgorača.S.Fridl

1.574

izlagača iz stotinjak zemalja nastupilo je na sajmu

Obrt Đanić više od četrdeset posto svojih domaćih proizvoda plasira na inozemna tržišta

Možda ste propustili...

NA NATJEČAJU 254 UČENIČKA RADA IZ RH

Odabrani najbolji šeširi osnovaca

TISUĆLJEĆA MEĐU RIJEKAMA

Arheološka izložba u Etnološkom centru

Najčitanije iz rubrike