Osijek
POTROŠAČKI FORUM UPOZORAVA

Nepravilnosti na sniženjima:
Prodavali tehničku robu s
greškom i lažno oglašavali
Objavljeno 20. siječnja, 2014.

U tijeku je treći, posljednji val sniženja u prodavaonicama pa su oni koji su čekali posljednji trenutak za kupnju po najpovoljnijim cijenama došli na svoje. Ili bar tako misle. Naime, iz udruge Potrošački forum upozoravaju kako i ove sezone Osječani prijavljuju brojne nepravilnosti vezane uz kupnju na sniženjima.

Trenutačno najveći problem na osječkom području su reklamacije tehničkih uređaja kupljenih na sniženju u jednoj prodavaonici.

- Velik nam se broj ljudi javlja s pritužbama da im je prodana roba s greškom, koju su potom reklamirali, te da predugo čekaju povrat robe sa servisa. To nije prvi slučaj da jedna tvrtka široko tumači radne rokove za servis pa si dopušta zadržavati robu i do 45 dana, s tim da ne daju kupcu zamjenski uređaj, što je posebno nezgodno kada su, kao u ovom slučaju, u pitanju televizori i mobiteli. Također, problem je i što su oni potrošači kod kojih je ustanovljeno da je popravak uzaludan i da im se treba dati novi uređaj, taj novi uređaj dobili iz trgovine, 's pulta', bez originalne ambalaže koja je jamstvo da je proizvod nov - kaže Dunja Mak iz Potrošačkog foruma.

Mak dodaje kako se popriličan broj potrošača ove sezone sniženja javilo u Savjetovalište udruge zbog zbunjujućeg oglašavanja sniženja iz kojega se, prema njezinom mišljenju, da naslutiti nepošteno poslovanje.

- Više nas je građana nazvalo zbog dvaju izloga. U jednom je trgovac oglašavao veliko sniženje u sklopu kojega artikl koji je stajao 69 kuna sada stoji 100 kuna, a u stvarnosti mu cijena nije ni jedna od navednih. Drugi trgovac, pak, oglašava veliko sniženje od 0 posto?! Dosta je pritužbi potrošača i na činjenicu da su sniženja za pojedine artikle samo fiktivna. Prodaju se po istoj cijeni kao prije sniženja, samo je ona sada precrtana, a iznad nje je napisana veća - objašnjava Mak. I. Solar

USKORO VEĆE OVLASTI INSPEKTORIMA

Godinu za godinu primjeri navedeni u tekstu obilježje su sezonskih sniženja. Velikim dijelom i zbog činjenice da inspektori nisu bili načisto sa svojim ovlastima pri djelovanju po Zakonu o zaštititi potrošača. No, prema Nacrtu prijedloga Zakona o zaštiti potrošača, građani bi, kada je riječ o sniženjima, mogli biti u bitno boljoj situaciji. Naime, tim je nacrtom predviđen veći nadzor nad trgovcima i više kazne za one koji budu griješili - slučajno ili namjerno. “Tržišni inspektori trebali bi imati veće ovlasti. Između ostaloga i ovlast javnog objavljivanja pisanih upozorenja o nezakonitim djelatnostima koje će upućivati trgovcima koji djeluju suprotno zakonu. Na taj način, vjerujemo, svi će oni bolje paziti što i kako rade kako bi zadržali ugled kod kupaca”, kaže Dunja Mak.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike