Regija
DISTRIBUTERI TOPLINSKE ENERGIJE:

Dođite provjeriti svoje
račune za plin, nema prijevare
Objavljeno 16. siječnja, 2014.

SLAVONSKI BROD/VINKOVCI/VUKOVAR - Brod-plin je u središtu medijske pozornosti zbog računa za isporuku toplinske energije i plina u prosincu 2013. godine, a neki portali su pozvali građane na kolektivno neplaćanje računa. U Brod plinu tvrde kako se u medijima pojavio veći broj dezinformacija. Naglašavaju kako „fiksni i varijabilni dio računa za isporuku toplinske energije i plina nije uvelo trgovačko društvo Brod-plin. U pitanju je odluka Vlade, koja preko Hrvatske regulatorne agencije određuje cijenu i za fiksni i za varijabilni dio računa“. Dodaju kako je u studenom 2013. prosječna temperatura u Brodu iznosila 7.5°C, a u prosincu samo 1,5°C, pa je pad temperature utjecao i na povećanu potrošnju plina i toplinske energije.

- Cijena plina je ista od svibnja 2012. godine, a u toplinarstvu od listopada 2011. Dio građana obrazloženje iznosa računa za prosinac 2013. traži u kvaliteti isporučenog plina. Standardna kvaliteta prirodnog plina propisana je Zakonom o energiji. Praćenje kvalitete prirodnog plina u nadležnosti je operatora transportnog sustava (OTS) tvrtke Plinacro i operatora distribucijskog sustava (ODS), koji svakih 15 dana kontrolira kvalitetu plina i dostavlja opskrbljivačima izvješća. Svaki potrošač može o svom trošku podnijeti zahtjev za provjerom kvalitete - stoji u dopisu Brod-plina. Navode kako bi kolektivno neplaćanje računa izazvalo štete koje bi se odrazile na sve. Pozivaju sve koji smatraju da su zakinuti računom da dođu u Brod-plin.

Nakon brojnih pritužbi Vinkovčana na visoke račune oglasilo se i Savjetovalište za potrošače u Osijeku, koje savjetuje građane da se tvrtki Plinara istočne Slavonije (PIS) Vinkovci obrate zahtjevom da im se dio računa otpiše, u skladu s prosječnom potrošnjom u istom razdoblju prošle godine. Model kako sročiti zahtjev za otpis dijela računa, brojni su već počeli dijeliti preko Facebooka. PIS-ova reakcija na optužbe vinkovačkog HSLS-a o tome da su građani prevareni je da „Plinara istočne Slavonije u ukupnoj cijeni, u koju je uključen PDV, sudjeluje u iznosu s 12 posto ukupne cijene plina koju isporučuje svojim krajnjim kup cima“, kao i „da je količina prodanog plina za mjesec prosinac bila veća zbog broja dana koji su obuhvaćeni obračunom (ukupno do 39 dana kod pojedinih korisnika), a mjesec studeni je obuhvatio do 26 dana potrošnje“. Također, u priopćenju se navodi da je „za kvalitetu plina zadužen ovlašteni laboratorij INA-e, koji dva puta mjesečno dostavlja izvješće o donjoj ogrjevnoj vrijednosti plina na temelju uzoraka koje uzima operator transportnog sustava PLI NACRO, te distributeri plina nemaju nikakvu mogućnost utjecaja“. Stoga u PIS-u zaključuju da ne postoje nikakve indicije i opravdane sumnje na krađu i prijevaru građana, koju je potrebno istražiti, na čemu inzistira Vinkovački HSLS.

Neočekivano visoki računi za plin šokirali su i Vukovarce. Žale se na dvostruko veće račune unatoč blagoj zimi. Obitelji iz gradske četvrti Borovo naselje za grijanje obiteljske kuće račun za plin sa 600 kuna u studenome skočio je na gotovo 2.000 kuna za prosinac.

- Ljudi su u šoku. Moj račun je 2.000 kuna za 60 kvadrata stana, a još sam štedjela i isključivala dio radijatora. I mnogi susjedi žale se na slične. Za garsonijeru je znanici stigao račun na 1.500 kuna - kaže Vukovarka Snježana živi u stambenoj zgradi.

U vukovarskom Tehnostanu, zaduženom za isporuku toplinske energije, tvrde kako su primili određeni broj pritužbi građana, ali i da je “s očitanjima potrošnje i računima sve u redu”. “Ima građana koji su se žalili, ali ima i ljudi čiji su računi za prosinac 180 ili 300-tinjak kuna za stanove od 50-ak ili 60-ak kvadrata”, naveo je direktor Ivan Kamerla, objašnjavajući kako visina računa ovisi o potrošaču jer svatko drugačije troši, ima lošijih objekata ili praznih stanova u zgradama koji “uzimaju” toplinu. (M.R./R.M./S.B.)

2.000

kuna računa za plin dobila je Vukovarka za stan od 60 kvadrata

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike