Objavljeno 13. siječnja, 2014.
Proljeće 2010. godine u Osijek je donijelo taksi-revoluciju dolaskom tvrtke Cammeo, koja je vožnje do pet kilometara naplaćivala samo 20 kuna. Vrlo brzo cijene su korigirali i “stari” taksisti koji su godinama (pre)skupo naplaćivali svoje usluge. Vožnja taksijem u Osijeku tako je od skupog luksuza postala pristupačna alternativa pješačenju ili javnom prijevozu, a interes građana za vožnjama značajno je povećao broj taksi vozila na ulicama. Prije tek nekoliko godina Osijek je imao samo osam taksi vozila, taj se broj više nego ušesterostručio u manje od četiri godine, a tendencija je daljnjeg povećanja broja vozila.
- U Osijeku je trenutno 49 taksi-vozila, a registrirano je ukupno 23 obrta i trgovačka društva koja se bave autotaksi prijevozom. Prema broju vozila, najveći taksi-prijevoznik je Cammeo sa 17 vozila, a slijede Zeleni planet s pet, Taxi munja s tri i Taxi 031 i Petar Pan sa po dva vozila - kaže Srećko Kukić, pročelnik Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, komunalno-stambeno gospodarstvo, promet i zaštitu okoliša te mjesnu samoupravu.
Taksiranje je otvorilo i dosta radnih mjesta otkako taj posao nije ekskluziva šačice vozača koji su se međusobno dogovorili oko cijene. Tako je ispit koji treba položiti svaki vozač taksija u Osijeku do sada uspješno položilo 175 vozača, saznajemo u Gradu. Naime, prije nego prevezu svoje prve putnike, vozači moraju pokazati poznavanje kulturnih, gospodarskih, turističkih, prometnih i drugih značajnih objekata i znamenitosti na području grada Osijeka.
Sve više taksija, ali i korisnika taksi-usluga uvelo je reda i u šarenilo taksi-vozila koja sada moraju biti bijela i obilježena na jasno definiran način. Tako vozilo mora imati najmanje četvera vrata, protupožarni aparat, baždaren i plombiran taksimetar, istaknuti natpis o obvezi izdavanja računa, svjetleći natpis na krovu vozila, na bočnim stranama mora biti natpis “OS TAKSI”, te telefonski broj za poziv i slični detalji. I. Sekol
Noćne vožnje 20 posto skuplje
Ono u što se Grad tek djelomično upleće jest određivanje cijene, koja se ustalila na 20-ak kuna za vožnje do pet kilometara, s tim da je definirana maksimalna cijena od 30 kuna za prvih pet kilometara dok svaki idući kilometar može maksimalno stajati koliko i jedna litra benzina Eurosuper 95. Također, definirano je da se noćne vožnje mogu naplaćivati maksimalno 20 posto više od dnevnih.