Osijek
STUDENTI UČITELJSKOG FAKULTETA NAPOKON IZJEDNAČENI S OSTALIM STUDENTIMA

Diplomiranim učiteljima priznat naziv magistra primarnog obrazovanja
Objavljeno 10. siječnja, 2014.
Iako su studirali četiri godine, učiteljima je dodijeljen naziv prvostupnik, čime nisu zadovoljni

Nakon sedam godina borbe ispravljena je nepravda jednoj od najosjetljivijih profesija - učiteljskoj. Tako će od sada diplomirani učitelji biti izjednačeni s ostalim studentima i imati stručni naziv magistra primarnog obrazovanja.

- Promijenili smo zakon u korist studenata - ponosno kaže prof. dr. sc. Damir Matanović, v. d. dekana Učiteljskog fakulteta. Objašnjava da su u prethodnih sedam godina svi učiteljski fakulteti u RH zajednički slali požurnice resornom ministarstvu, kako bi diplomiranim učiteljima omogućili izjednačavanje stručnog zvanja i stjecanje zvanja magistra struke, sukladno novim akademskim i stručnim nazivima. Naime, do sada su svima koji su završili četverogodišnji studij priznali status magistra, osim učiteljima.

- Uz to, naš je fakultet 8. siječnja 2013. samostalno podnio Nacionalnom vijeću za znanost i obrazovanje zahtjev za davanje suglasnosti na prijedlog Pravilnika o izjednačavanju pojedinih stručnih naziva s akademskim nazivom magistar primarnog obrazovanja, a taj je naziv predložio upravo osječki Učiteljski fakultet. Nacionalno vijeće dalo je pozitivno mišljenje na naš prijedlog i sada će svi dobiti titulu magistra, i to besplatno - objašnjava naš sugovornik.

To znači da je sada izjednačen stručni naziv diplomirani učitelj s akademskim nazivom magistra primarnog obrazovanja. Na taj način ukida se trenutna nejednakost i tom kadru omogućuje daljnje napredovanje, primjerice izravan upis na doktorski studij ili se mogu kandidirati za ravnatelja škole, što do sada nisu mogli. Taj će problem biti riješen u sljedećih mjesec dana, a na Učiteljskom fakultetu očekuju velik broj zahtjeva od devet generacija studenta koje imaju taj problem.

To više što je u međuvremenu formirano nekoliko udruga diplomiranih učitelja koje su stalno upozoravale na taj problem i tražile da se on riješi.

Najzaslužnija za ispravljanje ove nepravde je prof. dr. sc. Anđelka Peko, prorektorica za nastavu i studente Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, donedavno dekanica osječkog Učiteljskog fakulteta, koja se tim problemom bavi već sedam godina. Zadovoljna je, jer, kaže, upornost se isplatila.

Dodaje da je na ovaj način riješen problem gotovo 800 mladih ljudi. Veliki broj njih proteklih se godina upisivao na sveučilišne učiteljske studije u okruženju (Orašje, Mostar, Ljubljana, Sombor, Sarajevo), jer im se tamo priznavao akademski naziv magistra struke.

Vesna LATINOVIĆ
BOLONJA NE POZNAJE POMOĆNE UČITELJE

“Budući da su učiteljski studiji bili ustrojeni kao stručni studiji, diplomirani učitelji izjednačeni su s nazivom stručni prvostupnik (baccalaureus), čime nismo bili zadovoljni. Osim što su učitelji razredne nastave studirali četiri godine, dio njih stekao je kompetencije za rad u predmetnoj nastavi, jer su imali pojačane predmete: informatiku, strani jezik, povijest”, objašnjava prorektorica Peko. Sada je, prema Bolonjskom procesu, učiteljski studij integriran, obrazuje studente po modelu 5+0, nema izlaza nakon treće godine i ne poznaje “pomoćne” učitelje.

800

mladih ljudi tražilo je da im se prizna status magistra primarnog obrazovanja

Možda ste propustili...

MJESEC HRVATSKE KNJIGE

Dani Matice hrvatske 2020.

UDRUGA VETERANA 3. GARDIJSKE BRIGADE

“Kune” u projektu “Učimo zajedno”

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ULAGANJA IZ SUSJEDNE ZEMLJE

Mađarima zanimljivi Royal i Gradska vila

2

NAJVIŠE PRIJAVA IZ OBŽ-A

Za energetsku obnovu kuće prijavila su se samo 122 Osječanina

3

DONACIJA TVRTKE JERKOVIĆ D.O.O.

FAZOS-u uručen najmoderniji traktor