Ekonomija
JUBILEJ OSJEČKE KEMIJSKE KOMPANIJE

U 120. godinu poslovanja Saponia ulazi snažnija nego što je to ikada bila
Objavljeno 3. siječnja, 2014.

Saponia d.d. Osijek, velika hrvatska kompanija kemijske industrije, ove godine obilježava jubilarnu, 120. obljetnicu utemeljenja i poslovanja.

Davne 1894. godine, dok je Osijekom vozio konjski tramvaj, kad je u promet puštena prva gradska telefonska linija, počela gradnja konkatedrale, a Osječani u paviljonu Gradski vrt uživali uza zvuke Dvoržakove Humoreske, poduzetnik Samuel Reinitz u Donjemu je gradu počeo proizvoditi sapune, naravno i ne sluteći da piše prvu rečenicu priče o uspjehu Saponije, danas vodećeg hrvatskog, a sve više i regionalnog, proizvođača deterdženta i toaletnih proizvoda. I upravo na pragu 120. rođendana Saponia je snažnija nego ikada do sada, a to i stoga što su njezini zaposlenici u tom razdoblju uvijek bili odani svojim potrošačima te znali udovoljiti potrebama njih već sedam naraštaja. Od male obrtničke radionice Saponia je u svojoj branši izrasla u najsuvremeniji proizvodni pogon u ovom dijelu Europe te upravljanjem robnim markama i stalnim inovacijama, unapređivanjem kvalitete proizvoda i uvijek zapaženom komunikacijom s tržištem - gradi svoju novu budućnost. U jubilarnu, 120. godinu od utemeljenja Saponia ulazi s 820 zaposlenih radnika.

Visok rast

Kompanija svoj ubrzani razvoj nakon velikih materijalnih šteta i stagnacije nakon Domovinskog rata osobito bilježi nakon što je njezin većinski vlasnik 1998. godine postala Mepas grupa iz Širokog Brijega. U tom 15-godišnjem razdoblju Saponia je značajno povećala rezultate svoga poslovanja. S ostvarene proizvodnje od 23.500 tona roba u toj godini, 2013. poslovnu godinu završava s proizvedenom i prodanom čak 91 tisućom tona roba, dakle četverostruko više. Kad je pak riječ o financijskom rastu, kompanija, s 240 milijuna kuna ostvarene prodaje u 1998. godini, kraj 2013. godine dočekuje s ostvarenih 680 milijuna kuna, odnosno trostrukim rastom, i naravno, kao i svake godine, dobiti u poslovanju. Manji rast financijskih pokazatelja u odnosu prema količinskim, prema riječima Damira Skendera, rezultat je snažne konkurencije inozemnih multinacionalki, kako na hrvatskom tržištu tako i na Saponijinim izvoznim tržištima.

Investicije - 40 milijuna eura

Skender je posebno zadovljan što je “pod njegovom direktorskom palicom” i snažnim i tvrtki odanim timom rukovodećih ljudi u razdoblju od 1998. do kraja 2013. godine Saponia ostvarila ukupne investicije u iznosu od čak 40 mlijuna eura. To je omogućilo da tvrtka zamijeni svu svoju naslijeđenu proizvodnu tehnologiju novom, tako da danas u Saponiji ne radi ni jedan stroj ili linija montirana prije 1998. godine. Uz to, izgrađena je i najsuvremenijim strojevima opremljena vlastita tvornica PVC ambalaže i uklonjena bilokakva ovisnost o vanjskim isporučiteljima tih proizvoda, a tvrtka danas raspolaže i vlastitim transportnim parkom, koji joj omogućava da njime u špici sezone iz tvrtke kupcima dnevno otpremi i 40 šlepera gotovih roba.

Saponia je u 2013. godini na tržišta 14 zemalja izvezla 51 posto financijske vrijednosti svoje prodaje, odnosno 46 milijuna eura, što je u odnosu prema 2012. godini rast od 11 posto.

A godinu, pak, velikog jubileja, uz brojne manifestacije, u Saponiji će na najzorniji način obilježiti u travnju plasiranjem na tržište kolekcije njezinih sedam najvažnijih proizvoda u svečanom ruhu i unaprijeđene kvalitete: Arf, Likvi, Ornel, Nila, Faks tekući, Faks praškati i Kalodont i tako razveseliti svoje vjerne kupce.

Nikola VUKADINOVIĆ
Ambiciozni planovi

- Za 2014. godinu plan nam je veća ukupna proizvodnja, 100 tisuća tona proizvoda, i izvoz roba vrijedan čak 50 milijuna eura - veli Skender. Pritom ističe da je Saponiji i nadalje vodeća izvozna zemlja Bosna i Hercegovina. U 2013. godini poziciju druge izvozne zemlje, s izvozom vrijednim 10 milijuna eura, zauzela je Srbija, uz ostvareni rast od čak 40 posto u odnosu prema godini prije. Za 2014. godinu u Saponiji i u uvjetima očekivanog pada maloprodaje u zemlji i okruženju planiraju financijski rast prodaje za 4 posto, nakon ostvarenog prosječnog 7-postotnog godišnjeg rasta u razdoblju ekonomske krize od 2009. do 2013. godine.

40

milijuna eura Saponia je uložila u nove investicije od 1998. do 2013. godine

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike