Regija
AUTOCESTA PREKO STAROGA SEOSKOGA GROBLJA

Na “ukletim” cestama neobjašnjive nesreće
Objavljeno 3. prosinca, 2013.

Subotnja stravična prometna nesreća na autocesti A1, kod tunela Krpani, kada su u 20-ak lančanih sudara poginule tri, a ozlijeđeno 18 osoba, s tim da su se dosad kod tog tunela dogodile već tri teške prometne nesreće s poginulima, a dan poslije subotnje tragedije tu se odronila i velika kamena gromada, nametnula je spekulacije je li ta točka na autocesti Zagreb - Split ukleta. Taj pridjev na A1 stekao je i tunel Sv. Marko, što prolazi ispod groblja, uzimajući danak u bizarnim nesrećama, od kojih se posljednja dogodila u studenome kada se prikolica puna balvana otkvačila od kamiona…

Svoje “uklete” točke imaju i pojedine slavonske prometnice, o čemu svjedoče brojni vozači, ističući kako su se osobno uvjerili u neobjašnjive događaje. Najpoznatija slavonska “ukleta” cesta je A3, Zagreb - Lipovac, ex autocesta Bratstvo i jedinstvo, točnije dionica kod Nove Gradiške, ali i ona kod Velike Kopanice. O potonjoj svjedoče mještani Divoševaca, sela čije je groblje u blizini A3, a uz koju se vezuju brojne prometne nesreće s tragičnim ishodom te svjedočanstva seljana da se tu pojavljuju i nestaju vozila, ali i ljudi – misteriozni pješaci i biciklisti na cesti! Čudnovatost događaja na ovom dijelu A3 mještani povezuju s klimom u kojoj se gradila poslijeratna autocesta čija je prva dionica (Zagreb - Beograd) otvorena 1950. - da graditelji nisu marili prelazi li trasa i preko grobalja, da je upravo to slučaj s grobovima na tom području i da se brojne nesreće na toj dionici današnje A3 povezuju upravo s “diranjem u mrtve”. Divoševčani pričaju da su cestari nadgrobne spomenike na starom groblju asfaltirali u trasu autoceste…

Križevi asfaltirani

- Nadgrobni križevi i spomenici za gradnje autocesta bacani su na trasu i asfaltirani! Angažirani omladinci izrugivali su se s grobovima, ne poštujući mrtve! Zabilježene su brojne nesreće na tom dijelu i pokopao sam u 30-ak godina ovdje mnoge što su poginuli na toj dionici - rekao nam je lani velikokopanički župnik, vlč. Marko Gaćarić.

- Da, radilo se to s križevima, grobovima kad se gradila autocesta, a mi seljani dugo nismo ni smjeli na groblje. Onaj 'ko se bojao grjehote, to nije radio! Radio je to samo onaj 'ko se nije bojao Boga! Na gradnji autoceste nije bio ni'ko iz sela. Nije se o tome dugo ni pričalo! - potvrdila je tada i starica Kata Petričević.

- Kažu da je tu bilo staro groblje i da je autocesta prešla preko njega. Brojne su tu čudnovate nesreće... Iz našeg sela i susjedne Kupine sigurno je deset ljudi poginulo, a 20-ak 'zatepeno'. Svi preživjeli kažu da prije nesreće nisu vidjeli auto na cesti, a udarili su u njega, da nisu vidjeli pješaka, biciklista, a udarili su autom u njega… - ispričao nam je Katin sin Martin.

I među Đakovčanima ima onih, a rodom su s velikokopaničkog područja, koji tvrde da su im grobovi najmilijih završili pod autocestom. I danas se prepričava tragedija u kojoj je vozač autobusa usmrtio pješaka uz cestu, znanca, a zbog čega se objesio, i to u tom istom autobusu. Pogubnost ove, velikokopaničke dionice u listopadu je potvrdila i prometna nesreća sa smrću glumice Dolores Lambaše.

Neobjašnjive vožnje kod Nove Gradiške

Prije šest godina, 60-ak kilometara dalje na istoj A3, kod Nove Gradiške, također u listopadu, poginuo je pjevač Toše Proeski, potvrdivši još jednom “ukletost” dionice. Svjedočanstva vozača o tome su brojna. Prema nekima, i gradnjom ove dionice “dirnulo se u mrtve” i njihova posljednja počivališta. Riječ je o dionici autoceste između Starog Petrovog Sela i Nove Gradiške. Putnici koji su tuda prolazili, posebno noću, prijavljivali su situacije raznih prikaza na kolniku, ali i neobjašnjivog gašenja radija, gubitak koncentracije, otpadanja dijelova na vozilu, neobjašnjive sile koja vozače tjera u suprotnom smjeru, halucinacija. Vozači prepričavaju da su znali ugledati djevojčicu pokraj ceste; kada joj se približe, djevojčica iščezne. Drugi pak govore o djetetu u jastuku na cesti koje također iščezne kada mu se vozač približi... Ljudi toga kraja čuli su legendu o hodanju udovice u crnom koja je, zahvaljujući napitcima, nadživjela nekoliko generacija, ili slične priče o crnoj šumi u blizini Starog Petrovog Sela.

Iako postoje razna objašnjenja stručnjaka o jakom magnetskom polju, podzemnim vodama..., neki su ipak skloni vjerovati kako su na ovoj dionici u pitanju mnogo mračnije sile. U traženju pojašnjenja za ovaj prometni “Dosje X” neki se pozivaju na mračne događaje iz II. svjetskog rata…

Crna staza u Valpovštini

I Valpovština ima svoje “uklete pute” – tzv. Crnu stazu i cestu od Valpova do Narda. Crna staza cesta je od Valpova prema Veliškovcima, a tako je nazvana prije 60-ak godina zbog tzv. crnog cudera (šljunak na bazi katrana kojim je bio posipan dio te ceste od Belišća prema Kitišancima), ali i zbog iznimno velikog broja stradalih u prometu. Nelagodu mnogi osjećaju i pri prolasku cestom Valpovo - Nard. Prolaznici njome znali su ispričati kako se u večernjim satima i za maglovita vremena može vidjeti “bijela prikaza” uz cestu koja bi nakon nekoliko sekundi nestala. Prema kazivanju starijih, duh je to mlade žene koja je ovdje izgubila život prije više od stoljeća u nesretnim okolnostima i zbog toga do danas nije uspjela pronaći svoj mir...

Crnu prometnu točku ima i virovitički kraj, a vezana je uz mjesto Koriju. U samoj Virovitici to je raskrižje nastalo nakon što je Preradovićeva ostala bez prava prvenstva prometovanja, a tu ulogu preuzela Vinogradska. Raskrižje je to prema Gradskom groblju… (Surađivali: M. Radošrvić, L. Aničić, S. Kadić)

Suzana ŽUPAN
Struka: To je praznovjerje, jedini krivac je čovjek

Za prometnu struku riječ je o praznovjerju. Za nju je jedini faktor nesreća na tzv. ukletim cestama - čovjek, njegov neprez, neprilagođena brzina, umor, pa i monotonost vožnje na A3. Za dionicu kod Nove Gradiške struka odbacuje nagađanja o “dosjeima X” i kaže da je ona na pola puta između granica, istoka i zapada, da su vozači iz Njemačke, Francuske… i drugi s dugih relacija, ali i onih nešto kraćih, umorni, a da utocesta, okolni teren, uspavljuju.

No, očito poučeni grijesima “poslijeratnih graditelja”, današnji cestari ne žele dirati u mrtve i križeve; kada se gradio spomenuti nadvožnjak na A3 kod Divoševaca, zasmetao je križ priputaš. Cestari su pitali mogu li ga pomaknuti dva-tri metra, s čim su se vjernici složili, no cestari ga nisu dirali. Pomaknuli su cestu - prepričavaju Divoševčani.

Na dionici kod N. Gradiške u 7 godina poginule 54 osobe!

Na dionici A3 kod Nove Gradiške, a tamošnji kraj još nazivaju i posavski prometni Bermudski trokut, od 1. siječnja 2006. do 1. listopada 2013., na oko 120 km, dogodile su se 2.293 prometne nesreće. U njima je poginulo čak 54 ljudi, a teško ih je ozlijeđeno 180. Kada se govori o bizarnim mjestima u RH, uz koja se vezuju neobjašnjivi događaji, A3 kod N. Gradiške na listi je od njih 10 “najukletijih”.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike