Ekonomija
ANTUN BILOŠ, DIREKTOR PORTANOVE

Antun Biloš: Više od deset milijuna posjetitelja Portanove u 2,5 godina
Objavljeno 16. listopada, 2013.

Najveći trgovački centar na području istočne Hrvatske - osječka Portanova - prema mnogim je pokazateljima doista regionalan. Krajem ljeta, dakle u dvije i pol godine rada, Portanova je zabilježila posjet više od deset milijuna osoba. S direktorom Portanove Antunom Bilošem razgovarali smo o poslovanju tog centra.

Trgovački centar Portanova definitivno je u ove dvije i pol godine postao mjesto koje privlači ogroman broj posjetitelja i kupaca. Što kažu posljednji podaci, koliko je do sada ljudi posjetilo Portanovu?

- Krajem ljeta zabilježili smo desetmilijunskog posjetitelja našeg centra, što je svakako lijepa brojka ostvarena u skladu s našim planovima. Portanovu dnevno posjeti, u prosjeku, više od 12 tisuća ljudi. Naravno očekujemo sada i onaj uobičajeni zimski porast broja posjetitelja koji počinje već s listopadom, kruna mu je u prosincu, a traje do polovine siječnja. Svakako vrijedi spomenuti i podatak da smo premašili brojku od 50 tisuća naših fanova na Facebooku.

Je li posjet Centru u ljetnim mjesecima manji od onog u zimskim?

- Kod poslovanja većine trgovačkih centara postoji pravilo po kojemu loše vremenske prilike čak i tijekom jednog dana mogu generirati veći posjet od uobičajenog za to razdoblje. S druge strane, lijepo vrijeme donosi i nešto manji posjet. U posljednje vrijeme primijetimo te oscilacije na dnevnoj bazi i kod nas. Sezonske oscilacije također postoje, sasvim logično u, recimo, usporedbi posjeta i prometa u lipnju, srpnju i kolovozu sa zimskim mjesecima - listopadom, studenim i prosincem. Prosinac je s prvim dijelom siječnja za trgovinu “kralj”, zatim dolazi listopad, dok je statistički najlošija veljača.

Jeste li zadovoljni posjetom, prihodom centra i zakupaca, s obzirom na to da recesija u našoj regiji ne posustaje?

- U usporedbi devet mjeseci ove s istim razdobljem prošle godine bilježimo lagani rast posjeta, a kumulativno gledano raste i prihod naših zakupaca. Planirajući poslovanje za ovu godinu bili smo vrlo oprezni, s obzirom na gospodarsku i socijalnu situaciju u našem okruženju. Međutim, trend rasta je nastavljen, zbog čega smo svakako zadovoljni i očekujemo da će rezultati biti takvi i na godišnjoj razini.

Dolazi li u Portanovu i dalje velik broj kupaca iz susjedne BiH, Srbije i Mađarske?

- Da. Uz dominantne posjetitelje iz naših pet slavonskih županija, dolaze nam i posjetitelji iz ove tri susjedne zemlje. Najviše iz BiH, odakle nam posjetitelji dolaze čak i organizirano, jer im je Portanova jedno od odredišta na njihovoj turističkoj ruti. Možemo čak na osnovi registracijskih pločica automobila statistički analizirati od kuda nam dolaze posjetitelji i tu nam se pojavljuju zanimljivi sezonski pokazatelji. Primjerice, ljeti imamo izrazito veliki rast stranaca iz Njemačke, Austrije i Švicarske, međutim nama je poznato kako su u pitanju naši ljudi koji ljeti dolaze na godišnji odmor u domovinu.

Pojedini zakupci zatvorili su svoje trgovine, no s druge strane došli su novi. Možemo li očekivati neko novo trgovačko ime u Portanovi u idućem razdoblju?

- Zamjena od tri do pet posto zakupaca godišnje je normalna u trgovačkim centrima kao što je Portanova. I kod nas se u tom opsegu mijenjaju zakupci, no bitno je da zapravo kupci kreiraju na neki način ponudu u Portanovi, jer oni su ti koji svojom kupnjom ili nekupnjom određuju tko će poslovati u našem trgovačkom centru. U ovoj godini došlo nam je 12 novih zakupaca.

U proteklih godinu dana, čini mi se, povećan je broj koncerata u Portanovi, a i općenito je drugi kat sa zabavnim sadržajima prilično živahan.

- Koncerte u Portanovi organiziramo najčešće u posebnim prigodama. Osim tih koncertnih aktivnosti, trudimo se zadovoljiti sve naše posjetitelje i tu možda i najviše pažnje nastojimo dati djeci priređujući kazališne predstave, različite igraonice i radionice. I drugim skupinama nastojimo ponuditi različite sadržaje, primjerice, u suradnji sa sportskim udrugama organiziramo biciklijade, igre na Play stationu, podržavamo različite događaje u Osijeku, kao što je Pannonian challenge... Također, kroz cijeli mjesec organiziramo humanitarna događanjima kako bismo pomogli onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Prosinac je svakako najunosniji mjesec, što posjetitelji Portanove mogu očekivati u predblagdansko vrijeme?

- Prosinac je mjesec darivanja i ta posebna predblagdanska božićna atmosfera, taj poseban ugođaj, značajan i za Portanovu koju ćemo pripremiti uređenjem eksterijera i interijera te pripremom prigodnih događanja - dolazak Sv. Nikole, Djeda Mraza ili Božićnjaka kako bismo razveselili najmlađe... Prosinac u trgovini ima velik značaj, a istraživanja želja posjetitelja pokazala su kako ne treba pretjerivati s događajima, nego ih pustiti da se opuštaju, uživaju u kupnji darova najbližima ili zabavom s prijateljima.

Igor MIKULIĆ
Portanovi veliko priznanje - Superbrands Croatia

Potvrda uspješnog rada u prošle dvije i pol godine najvećeg istočnoslavonskog trgovačkog centra dolazi ovih dana i s još jedne strane. Portanovi će biti dodijeljena nagrada Superbrands Croatia za 2013. i 2014. godinu - nagradu koja se dodjeljuje za najbolja ostvarenja na hrvatskom tržištu. “S ponosom ćemo isticati tu nagradu koja mi je i osobno vrlo draga, jer pokazuje stav neovisnih stručnjaka i naposljetku potrošača koje se o brandu intervjuira”, naglašava Biloš. Superbrands dodjeljuje stručno vijeće koje je sastavljeno od vodećih marketinških, poslovnih, akademskih stručnjaka i predstavnika medija, pri čemu važnu ulogu imaju i sami potrošači koji glasuju o nekom brandu. Standardizirani kriteriji odabira primjenjuju se u više od 90 zemalja svijeta.

50.000

fanova na Facebooku ima Portanova

Portanova fashion inkubator

- Portanova je kreirana kao modni trgovački centar. Najveći broj naših zakupaca dolazi iz kategorije mode i modnih dodataka, jer to je naša profilacija. Svakako da to nije dovoljno, zato i postoji drugi dio prateće ponude i usluga, koji nadopunjuju modnu ponudu te daju sinergijski odnos. Zato ćemo i ove godine, 8. i 9. studenoga, u centru biti domaćini Portanova fashion inkubatora kao i velike modne revije naših zakupaca. Valja naglasiti kako je to najznačajniji modni događaj ove regije, u vrijeme kojega će Portanova živjeti u 'modnoj' atmosferi. Bitan nam je taj događaj i zbog predstavljanja ponude naših zakupaca, kao i radova naših mladih dizajnera, kojima Fashion inkubator može postati važna odskočna daska prema budućim dizajnerskim i poslovnim uspjesima.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike