Objavljeno 10. listopada, 2013.
Iz Osijeka za Zagreb do sada letjela 43 putnika, a u povratku 44 putnika
Vezani članci
NAKON GOTOVO 11 MJESECI ČEKANJA
U prvom tjednu prometovanja zrakoplova na liniji Osijek - Zagreb - Osijek, na putničkoj zračnoj liniji koja je prošloga tjedna ponovno uvedena nakon punih 26 godina, u hrvatsku su metropolu odletjela ukupno 43 putnika, a u Osijek stigla 44 putnika.
Direktor Zračne luke Osijek Domagoj Marinić i velikogorički prijevoznik Trade Air, koji su 30. rujna organizirali promotivni let za čelnike Grada Osijeka i predstavnike medijskih kuća, zadovoljni su ovim rezultatima.
- Ova popunjenost, prema našem mišljenju, jako je dobra za prvi tjedan, osobito jer, u načelu, nije riječ o istim odlaznim i dolaznim putnicima. Prema našim podatcima, riječ je o ljudima koji su liniju Osijek - Zagreb ili obrnuto 'vezali' na inozemne destinacije, odnosno imali su konekcije za dalje ili su presjedali s drugih letova. To je u prosjeku sedam-osam putnika po letu, s tim što prava promidžba još nije niti odrađena. Mi očekujemo da će 'utabavanje' linije trajati najmanje šest mjeseci - ističe Marinić.
Podsjetimo, na toj liniji lete iznajmljeni mali mađarski zrakoplovi tipa Embraer 120 kapaciteta 30 mjesta.
- Do kraja ljetne sezone, krajem listopada, za Zagreb ćemo letjeti pet puta tjedno, s tim što se posljednjeg dana zrakoplov neće vraćati u petak nego u nedjelju, a onda triput tjedno. Zajedno s linijama koje planiramo za Dubrovnik i Split uvesti od početka ljetne sezone, dakle od ožujka 2014., samo na domaćim letovima imat ćemo 246 rotacija godišnje, nasuprot dosadašnjih 20, što je velik napredak. Zahvaljujući subvenciji Vlade, ova je linija sigurna do ožujka 2016. Naime, linija se godišnje financira s devet milijuna kuna iz Public Service Obligation programa, sukladno pravilima Europske komisije i EU - podsjeća direktor ZL Osijek, koji pak priznaje da je "cijena karte malo preskupa ako se ide samo za Zagreb, a ne i dalje".
Da je sniženje cijene karata potrebno, pokazuje samo jednostavna usporedna računica trajanja, cijene i svrhovitosti prijevoza zrakoplovom i automobilom za jednu osobu. Da bi netko stigao kupiti kartu i čekirati se na zrakoplov u 6.40 sati, potrebno je da u zračnoj luci bude najkasnije u 6 sati. Dolazak u 7.30 sati u Zagreb odgovarajući je za poslovne ljude, osobito jer autobus iz Zračne luke Pleso prometuje svakih pola sata, a za prosječnih 30-35 minuta stiže do Autobusnog kolodvora Zagreb, koji je blizu središta grada. No, termin polaska natrag (u 15.40 sati) preran je za poslovnjake jer za zračnu luku moraju krenuti najkasnije u 14.30 sati, što znači da otpada, primjerice, mogućnost poslovnog ručka. Cijena karte u jednom smjeru je 372 kune, a povratne karte oko 730 kuna (bez nekog popusta), čemu valja dodati 60 kuna za vožnju autobusom u oba smjera i cijenu vožnje do ZL Osijek i natrag osobnim automobilom ili taksijem. Lako je doći do ukupne cijene od najmanje 850 kuna, a transport od polazišne točke do, recimo, lokacije poslovnog sastanka produžuje se na ukupno oko četiri sata. S druge strane, ako se osoba prevozi automobilom, od "točke A do točke B" može, realno, koristeći autocestu, stići za najviše tri sata (ako ga ne uhvati zagrebačka prometna gužva), a troškovi su mu manji. Naime, s prosječnom potrošnjom u oba smjera vozilo potroši oko 400 kuna, čemu valja dodati i cijenu cestarine (ukupno 234 kune), što ne prelazi 650 kuna. Naravno, tu su i vlak i autobus, za koje povratna karta ne prelazi cijenu od 250 kuna.
- Svega toga svjesni su i u Trade Airu pa su već najavili neke promotivne pakete za letove na relaciji Osijek - Zagreb. Još moraju do kraja tjedna dogovoriti sve s agencijama, ali je realna mogućnost da vrlo brzo cijenu karte u jednom smjeru Osijek - Zagreb snize na 200 kuna plus PDV. Također, u zimskom razdoblju avion će za Osijek polijetati kasnije, oko 16.30 sati, što će više odgovarati poslovnjacima. Iako je ovaj termin u 15.40 sati najbolje za presjedanje za Osijek jer najveći 'val' zrakoplova u Zagreb stiže do 14 sati - zaključuje Marinić.
Tomislav LEVAK
Usporedna računica troškova prijevoza osobnim automobilom i avionom pokazuje kako bi sniženje zrakoplovne karte bilo presudno za privlačenje putnika