Osijek
ZAŠTITA SPOMENIKA KULTURE

Automobilima nije mjesto u
Tvrđi, njima bi smjeli ulaziti
isključivo stanari i dostavljači
Objavljeno 11. rujna, 2013.
Planiramo urediti veliko parkiralište na istočnom ulazu u Tvrđu, prema GPP-u, kaže Ambruš

Nakon što su posljednjih petnaestak godina isti potez najavljivale sve prethodne gradske vlasti, ali ga nisu provele u djelo, bar ne u cijelosti, i aktualna vladajuća koalicija planira iz stare gradske jezgre Tvrđe u što većoj mjeri izbaciti brojna vozila, odnosno ostaviti samo ona koja su ondje nužna.

"Već prve analize dokazale su ono što smo praktički već znali: u Tvrđi je previše automobila! Osim stanara, tu su i sjedište gradske uprave te niz sveučilišnih, školskih, kulturnih i drugih institucija, kao i prostorije mnogih tvrtki, zbog čijih je zaposlenika preko dana Tvrđa prepuna automobila. Ni navečer nije mnogo bolje, posebice vikendom, jer je Tvrđa središte noćnog života, a mnogi mladi dolaze automobilima, parkirajući čak i na travnate površine. Komunalni redari to često kažnjavaju, ali bez rezultata. Zato je naš cilj od barokne jezgre napraviti tzv. zonu smirenog prometa", ističe osječki dogradonačelnik Denis Ambruš. Prema definiciji, "zona smirenog prometa je područje u naselju obilježeno propisanim prometnim znakom, u kojem se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojem je dječja igra svugdje dopuštena". Kako bi to postigli, gradski oci, svjesni su, moraju drastično smanjiti broj automobila.

"Jasno je kako stare zgrade, zaštićene spomenike kulture, oštećuju vibracije vozila koja često prolaze. Zato nam je plan u bliskoj budućnosti zabraniti prometovanje i parkiranje na području Tvrđe svima osim stanarima i dostavi. U tu svrhu planiramo urediti veliki parkirališni prostor na istočnom ulazu u Tvrđu, točnije, s druge strane Trpimirove ulice, prema GPP-u. To se moglo riješiti podzemnom garažom ispod Srednjoškolskog igrališta, jer je taj zahvat bio predviđen Generalnim urbanističkim planom, no to nije učinjeno. Zato ćemo to pokušati riješiti ovako", dodaje dogradonačelnik. Tek im, kaže Ambruš, predstoji izrada projekata i planova o tome kada i na koji način provesti "zonu smirenog prometa" u djelo. "Želja nam je da Tvrđa uistinu postane turističko središte, a u tom je cilju i ovaj projekt. Moramo napraviti projekciju potrebnih sredstava, a taj ćemo projekt kandidirati za europske fondove. Teško je govoriti o rokovima, ali vjerujem da ovo možemo realizirati do kraja aktualnog mandata", najavljuje Ambruš.

Tomislav LEVAK
Stupići, znakovi, izbačeni autobusi i kamioni...

Prethodne su gradske vlasti također pokušavale “smiriti” promet u Tvrđi na nekoliko načina, ali rezultati su bili samo djelomični, najviše zbog nediscipline i nesankcioniranja. Prvo su postavljeni metalni stupići koji su omeđivali samo središte Tvrđe, no mnogi su nedugo potom iščupani i praktički se (uz rizik od kazne) i dalje može parkirati čak i na središnji Trg Sv. Trojstva. Brzina prometovanja ograničena je na 30 km/h, a postavljen je i znak koji od 21 sat do 5 sati ujutro zabranjuje promet dijelom Kuhačeve ulice, od Fakultetske do Franjevačke ulice. No, to gotovo nitko ne poštuje, posebice ne vikendom. I na kraju, prijašnja je gradska vlast iz Tvrđe izbacila kamione i autobuse (ponajprije školske i turističke), no ostao je najveći problem – osobni automobili.

Možda ste propustili...

U OŠ DALJ OKONČAN POLA MILIJUNA EURA VRIJEDAN PROJEKT KOZMOS

Visokotehnološkom društvu trebaju za STEM osnaženi učenici i nastavnici

ISUSOVAČKA KLASIČNA GIMNAZIJA

Promocija projekta Egipat

Najčitanije iz rubrike