Ekonomija
VLADO KRAUTHAKER PREDSJEDNIK UDRUGE GRAŠEVINA CROATICA

Od ulaska u EU vinari bilježe rast posjeta stranih gostiju i interes za našim vinima
Objavljeno 3. rujna, 2013.

Točno prije dvije godine pri Županijskoj gospodarskoj komori Osijek osnovana je Udruga vinara Slavonije i Podunavlja „Graševina Croatica“, s osnovnim ciljem jedinstvene promocije za vinare toga područja najvažnije vinske sorte graševina, unapređivanja proizvodnje i kvalitete vina izvoza te razvoja vinskog turizma.

Poznati kutjevački vinar Vlado Krauthaker izabran je za prvog predsjednika Udruge.

Koliko je Udruga u tom razdoblju bila aktivna i ostvarila ciljeva njezina osnivanja, pitamo Krauthakera?

- Udrugu proizvođača vina sorte graševina s područja Slavonije i Podunavlja osnovali smo kao nužnu potrebu, jer naša vinska regija mora funkcionirati kroz udruživanje sve većeg broja njezinih velikih i malih vinara. Nismo zadovoljni što se svi vinari koji prema statutu to mogu, a to su oni koji godišnje proizvode više od 50.000 litara vina, još uvijek nisu uključili u rad udruge. Zasad imamo u udrugu izravno uključenih 15 članica te, posredsovanjem dvije osnovane udruge malih vinara (Erdutski vinari i Kujevački vinari) ukupno uključenih 30 vinara. Nažalost, još je bar toliko njih, koji nisu shvatili potrebu uključivanja u udrugu, premda stalno ukazujemo na takvu potrebu. Žao nam je i što još uvijek u udrugu nisu uključeni veliki proizvođači vina poput daruvarske vinarije Badela i Kutjeva d.d..

Na kojim osnovama radi Udruga?

- Osnova našeg rada je da međusobno kontaktiramo vezano uz marketing vina kao i to da surađujemo u Udruženju vinarstva Hrvatske pri Hrvatskoj gospodarskoj komori u Zagrebu, a koje ima izravnu vezu s Ministarstvom poljoprivrede i ostalim ministarstvima s kojima se dogovara strategija hrvatskog vinogradarstva i vinarstva. Cijelo udruženje hrvatskih vinara utemeljeno je na regionalnom načelu te ima udruge u Slavoniji i Podunavlju, Dalmaciji i Istri, a četvrta se još treba organizirati za područje bregovite Hrvatske.

Slijedi nastup u Poljskoj

Koje odrađene aktivnosti možete posebno izdvojiti?

- Do sada smo odradili dosta posla vezano za marketing naših vina. Dva puta zajednički smo s prezentacijom mladih vina nastupili u jadranskim gradovima te u zagrebačkom hotelu Esplanade. Sada smo, zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom, u akciji organizacije kvalitetne prezentacije naših vina u Poljskoj u suradnji s tamošnjim najvećim vinskim časopisom “Vino”, a koja će se održati 8. i 9. studenoga u Varšavi. To će ujedno biti i prvi izlazak naše udruge izvan granica Hrvatske, a riječ je o najkvalitetnijoj prezentaciji koju su uopće hrvatski vinari iz jedne njezine vinske regije napravili izvan granica naše zemlje. Stoga ćemo taj nastup pred najvećim svjetskim proizvođačima vina i političkom kremom Poljske pokušati odraditi najbolje što budemo mogli, to više što tu zemlju snažnog gospodarskog razvitka držimo kao naše buduće najznačajnije izvozno tržište.

Što su sljedeći planovi Udruge?

- Imamo mnogo i drugih planova, a da bismo ih uspjeli i ostvariti, moraju nam se priključiti i svi još u nju neuključeni vinari, a kako bi dobili punu vjerodostojnost i mogli tražiti iz različitih domaćih i EU-fondova pomoć u marketingu prema zemljama EU ili i trećim zemljama. Nastojat ćemo u najvećoj mogućoj mjeri intenzivnije raditi na promocija vina graševine kako bismo povećali prodaju na domaćem, a poglavito izvoznim tržištima. Zasigurno imamo velikih prostora za izvoz vina, no to nikako nećemo moći ostvariti bez kvalitetnog marketinga. Veliki nam problem u svemu tome donosi činjenica da još uvijek u udruzi nemamo zaposlenog profesionalca, no i to ćemo već uskoro pokušati riješiti kroz zajedničko financiranje.

Rast inozemnih gostiju

Kakvi su odjeci događanja na hrvatskom vinskom tržištu nakon ulaska Hrvatske u Eurpsku uniju?

- Od kada smo ušli u Europsku uniju, kako hrvatski tako i slavonski vinari bilježe snažan rast posjeta gostiju iz inozemstva i njihov interes za domaćim vinima. Nažalost, o svim zbivanjima u turizmu vinari su dosta neinforimirani te je stoga nužna njihova jača povezanost sa svim gradskim i županijskim turističkim zajednicama i turističkim agencijama kako bi oni u što većem obujmu mogli prodavati svoja vina na “kućnom pragu”.

Kako danas, nakon proteklih godina intenzivnih ulaganja, izgleda “krvna slika” istočnohrvatskog vinogradarstva i vinarstva?

- Naša regija Slavonija i Podunavlja ima ukupno oko 8.300 hektara vinograda, što je više od trećine ukupnih površina pod vinogradima u Hrvatskoj. Od toga oko 5.000 ha, odnosno 60 posto, je pod graševinama, što je jako puno. Ukupna godišnja proizvodnja vina u Hrvatskoj je sada oko 60 do 65 milijuna litara, a graševina je u njoj zastupljena s oko 26 posto. Graševina je, dakle, prema svemu, vodeća hrvatska nacionalna vinska sorta i tako se prema njoj trebamo i ponašati.

Nikola VUKADINOVIĆ
Krenula berba grožđa

Što donosi ova vinska godina?

- Ovogodišnja berba grožđa je, kako kod kojih vinogradara, počela već početkom rujna, te očekujemo da će ona biti obavljena do polovine listopada i biti jedna prosječna godina. Grožđe je uglavnom jako zdravo. Malo smo imali problema u cvatnji zbog velikih količina kiše tako da su neke sorte grožđa dijelom i stradale, pogotovo aromatične i crvene.

Rast potrošnje crvenih vina

Kakvi su trendovi u slavonskom vinogradarstvu?

- Budući da se sve više traže kontinentalna crvena vina, površine vinograda pod crvenim sortama grožđa u regiji Slavonija i Podunavlje značajno rastu, a to više i što Slavonija, a posebno Baranja, ima izvanredne uvjete za proizvodnju visokokvalitetnih crvenih sorti grožđa.

8.300

ha vinograda ima regija Slavonije i Podunavlja

5.000

hektara od toga broja je pod graševinama

Možda ste propustili...

GOSTI CIJENE “LOKALNO ISKUSTVO”

Optimizam je NA ISTOKU!

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora