Ekonomija
SURADNJA NAKON ULASKA HRVATSKE U EU

Srbijanski kralj šećera želi hrvatske hotele i šećerane
Objavljeno 20. svibnja, 2013.

NOVI SAD - Jako smo zainteresirani za hrvatske šećerane i hotele. Kao zapeta puška čekamo privatizaciju hotela, a vidjet ćemo što se može učiniti i o pitanju šećerana jer smatramo da je Hrvatskoj previše tri šećerane, izjavio je Miodrag Kostić, predsjednik uprave srbijanske kompanije MK Group na Poslovnom forumu “Hrana - što nas spaja to nas i povezuje” u subotu na 80. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu. Kostić je naveo kako je u okolnostima ulaska Hrvatske u EU nužno udruživanje kompanija te je naveo kako bi volio da se udruže Agrokor, MK Group, Atlantic, Nektar i Podravka. Kostić je predložio i da se ta zajednička kompanija naziva AMANP, imala bi jednu upravu i oko sedam milijardi prihoda.

Forum je okupio lidere vodećih kompanija u regiji predstavnike Agrokora, Atlantic Grupe, Podravke, MK Group, Victoria Group i Nektar, predstavnike gospodarskih komora iz obje države, hrvatskog, srbijanskog i bosanskohercegovačkog ministarstva poljoprivrede te brojne gospodarstvenike iz regije.

Nadan Vidošević, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, naglasio je kako je u posljednjih 13 godina uspostavljena dobra suradnja i u robnoj razmjeni Srbije i Hrvatske učinjen veliki pomak, s tadašnjih 50 milijuna dolara došlo se do milijarde. “Hrvatska ulazi u EU, i to je za nas veliki događaj, ali i teže razdoblje, jer stiže jaka konkurencija. Stoga držimo da je bitno u cilju opstanka kapitalno povezivanje privatnog sektora gdje bi određenu ulogu imao i javni sektor”, rekao je Vidošević. S njim se složio i Željko Sertić, predsjednik Privredne komore Srbije, dodavši kako bez zajedništva nema uspješne privrede. Hrvatski ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina izrazio je zadovoljstvo što se na jednom mjestu okupila “prva liga srbijansko-hrvatskog biznisa”.

Govoreći o promjenama koje su pred nama ulaskom RH u EU Ljerka Puljić, starija savjetnica u Agrokoru istaknula je kako će se regija u gospodarskom dijelu dosta promijeniti. “Ulazak u EU događa se u vrijeme velike recesije. Sve bi sigurno bilo lakše da se sve to događa u drugom globalno ekonomskom okruženju. No moram reći da smo ohrabreni jer Srbija bilježi rast. Nažalost, u ostatku regije u Bosni i Hercegovini situacija nije bolja, bori se i Slovenija. Čini nam se da gospodarstvenici kojima je to glavno tržište neće izbjeći i negativne efekte ulaska u EU”, kazala je Puljić dodavši da će sigurno biti lakše domaćim velikim kompanijama othrvati se konkurenciji nego manjim.

– Kapital ne bira zastave nego priliku i treba znati da je biznis uvijek ispred politike. Ako primjerice ima interesa za udruživanje koje predlaže Kostić, to neće ni jedna politka zaustaviti - rekao je Emil Tedeschi, predsjednik uprave Atlantic Grupe. Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, rekao je kako se kompanija sprema ispraviti neke propuste (poput onoga kad je propustila preuzeti slovensku Drogu koju je poslije kupio Atlantic) te da uskoro kreću u lov na preuzimanje nekih tvrtki.

Na pitanje moderatora foruma što bi istaknuli kao najveći problem, gospodarstvenici obiju država naveli su kako je birokracija ta koja im otežava poslovanje.

Zdenka RUPČIĆ

Miodrag Kostić:

Nisam izlobirao zabranu izvoza šećerne repe

Lani je Srbija zabranila izvoz šećerne repe u Hrvatsku koju su dogovorile hrvatske šećerane. Tada se tvrdilo da se iza toga krije Kostić, što je on na novosadskom skupu demantirao i rekao kako je to bila isključivo odluka srbijanske vlade zbog smanjenja uroda. “Nisam izlobirao tu zabranu i nisam ni jedan kilogram tog nesretnog šećera kupio”, rekao je Kostić.

KLJUČNO MJESTO ULASKA

Novosadski sajam ključno je mjesto prodora hrvatskih, pa tako i osječko-baranjskih tvrtki, na srpsko tržište. Tu ocjenu dao je Zoran Kovačević, predsjednik Županijske komore Osijek, koja je 13 godina zaredom nositelj organizacije sajamskog nastupa hrvatskog gospodarstva. "Treba napomenuti da smo najdirektnije na ovo tržište uveli 311 tvrtki. Ako znamo da postoji i onaj kooperantski dio koje vežu te tvrtke, a uglavnom je riječ o prehrambenom i prerađivačkom sektoru, ta se mreža svakako proširivala. Usudio bih se reći kako je upravo osječka komora uvela Hrvatsku na srpsko tržište”, kaže Kovačević. Na Novosadskom sajmu na zajedničkom štandu HGK nastupilo je 39 izlagača, među kojima i velik dio s područja najveće slavonske županije.(D.Ku.)

Možda ste propustili...

PADA POTRAŽNJA ZA KEMIJSKIM PROIZVODIMA

Njemačka kemijska industrija je na dnu

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana