Objavljeno 4. travnja, 2013.
BELI MANASTIR - Ovih su dana belomanastirski gradski čelnici na adresu Hrvatskih cesta poslali idejno rješenje buduće belomanastirske obilaznice koja bi u znatnoj mjeri trebala smanjiti prometovanje teških kamiona užim gradskim središtem, kroz koje prolazi državna cesta D517. Kako ističe gradonačelnik Ivan Doboš, slanju idejnog rješenja prethodio je sastanak u središtu Hrvatskih cesta.
- Idejno rješenje je poslano, neke su stvari već dogovorene, a sada je “loptica” na strani Hrvatskih cesta - kaže, objašnjavajući kako bi se gradnja obilaznice, ako sve bude teklo po planu, trebala odvijati u dvije faze. Prva faza, nastavlja, mogla bi krenuti za godinu dana.
- Cilj gradnje prvog dijela obilaznice je izbjegavanje ''uskog grla'' - podvožnjaka na ulazu u Beli Manastir iz smjera Belišća, odnosno Petlovca - tvrdi Doboš, objašnjavajući kako bi obilaznica trebala voditi od križanja prema Šumarini (gdje bi bio sagrađen kružni tok), prema gradskom Sajmištu. Budući da dionica presijeca prugu, idejnim je rješenjem predviđen i nadvožnjak.
- Nakon završetka ove faze, uslijedio bi nastavak. Od sajmišta će obilaznica, preko brda, voditi do južnog ulaza u Beli Manastir iz smjera Osijeka, gdje bi se spojila s državnom cestom D7 - podvlači.
Podsjetimo, o belomanastirskoj se obilaznici ''glasnije'' govori još od 2006. godine, kada je tadašnje gradsko čelništvo tvrdilo da će Hrvatske ceste u nju uložiti stotinjak milijuna kuna, a bili su poznati i neki tehnički detalji. No, veto na njezinu gradnju stavile su Hrvatske vode, budući da je prvobitna trasa zacrtana u blizini vodozaštićenog područja.
- Dugo se o tome pregovaralo, ali je prvobitna ideja pala u vodu tek prošle godine - potvrđuje Doboš. Idejom o gradnji obilaznice zadovoljni su i u Policijskoj postaji Beli Manastir.
- Obilaznica bi u znatnoj mjeri rasteretila promet gradom, posebice onaj tranzitni - poručuju iz PP, podsjećajući kako kroz grad prolaze čak dvije državne ceste.I.Getto