Objavljeno 20. ožujka, 2013.
O svemu ovome svoje bi trebao reći i “javni” partner - Grad Osijek
Vezani članci
PRIZNANJE UREDU RECHNER
Osječki kolodvor jedinstven je bar po dva kriterija, prvi jest njegov izgled koji je već zaslužio niz nagrada arhitektonske struke, a drugi - za sada je još uvijek jedini objekt u Osijeku koji je sagrađen po principu javno-privatnog partnerstva. Grad Osijek i Osijek-Koteks potpisali su 2007. godine ugovor o gradnji novog kolodvora, Grad je omogućio pravo građenja, investitor je sagradio objekt i zadržao pravo u idućih 30 godina gospodariti njime. Početkom lipnja 2011. godine novi osječki kolodvor je i službeno otvoren.
Osijek-Koteks osnovao je u okviru svoga društva posebnu tvrtku koja vodi računa o održavanju kolodvora, iznajmljivanju poslovnih prostora, korištenju podzemne garaže. Jedna od prvih konkretnih odluka bilo je dodjeljivanje uloge organizatora putničkog prijevoza Autoprometnom poduzeću Požega. To je bilo dijelom iznenađenje jer se na ovom području uvijek naklonjenije gledalo prema osječkom Panturistu. No, u Osijek-Koteksu ovakvu su odluku obrazložili “izdašnijom financijskom ponudom APP-a.” Nepune dvije godine kasnije u APP-u, čini se, razmišljaju da i u cijelosti preuzmu upravljanjem ovim objektom, jer poslovni život na njemu, osim prijevoza putnika, nije zaživio. Većina poslovnih prostora ostala je neiznajmljena, garaža je neiskorištena, a tek stižu najave o iznajmljivanju velikog prostora na prvoj etaži kolodvora. U međuvremenu i sam Osijek-Koteks našao se u neugodnim vremenima - sve je manje angažmana. Rješavanjem balasta, a to za njih Autobusni kolodvor jest, čini se u ovakvom razvoju situacije sasvim logičnim potezom. No, o tome se nitko od aktera ne želi službeno i javno izjasniti, a za šutnju su se opredijelili i u riječkom Autotransu koji je vlasnik APP-a. No, da im to nije strana investicija pokazuje činjenica kako APP na području Slavonije upravlja s četiri kolodvora. Osim o onom u Požegi, riječ je o kolodvorima u Slavonskom Brodu, Pakracu i Novoj Gradiški.
O svemu ovome svoje bi trebao reći i “javni” partner - Grad Osijek. Doznajemo kako je, pravno gledano, moguća promjena partnera, ali pod uvjetom da novi igrač u cijelosti mora poštovati prvobitno potpisane obveze.D.Kuštro
POSLOVNI PROSTORI OD 16 DO 600 M2
Ukupna površina trgovačko-ugostiteljskog prostora na kolodvoru iznosi 1.438 četvornih metara, a veličina poslovnih jedinica je od 16 do 635 kvadrata. Kolodvor ima 16 autobusnih perona, 250 parkirališnih mjesta i prostire se na površini od 21.000 četvornih metara. Ukupna investicija procijenjena je na 24 milijuna kuna.
KRONOLOGIJA
SVIBANJ 2007. l Grad Osijek i Osijek-Koteks potpisali ugovor o javno-privatnom partnerstvu
TRAVANJ 2008. l počela gradnja
LIPANJ 2011. - l otvoren kolodvor
2013. l izvjesna promjena privatnog partnera