Osijek
GRAĐANI SVE OSVJEŠTENIJI

Kršenje potrošačkih prava prijavilo čak 4.557 osoba
Objavljeno 27. veljače, 2013.
Građani su nezadovoljni opskrbom plinom, toplinarstvom, telekomunikacijama, parkiranjem...

U 2012. godini na području Osijeka 4.557 građana prijavilo je kršenje svojih potrošačkih prava, a među njima najviše je bilo onih koje su oštetile tvrtke iz sektora javnih usluga i trgovine, njih čak 2.633.

Prema godišnjem izvješću, gotovo 50 posto ukupnog broja prijava odnosi se na nezadovoljstvo uslugama iz javnog sektora. Građani su bili nezadovoljni opskrbom plinom, toplinarstvom, telekomunikacijama, stanovanjem, prijevozom, pogrebnim uslugama, parkiranjem, poštanskim i TV uslugama, čistoćom i dimnjačarstvom.

Najviše pritužbi zabilježeno je na sektor telekomunikacija, koji je, prema prijavama, oštetio čak 1.186 građana. Na drugom su mjestu pritužbe vezane uz vodoopskrbu na koju se požalilo 278 građana, a na trećem su mjestu pritužbe vezane uz uslugu isporuke struje, na koju se požalilo 248 građana. Zanimljiv podatak je onaj iz 2010. godine, gdje je pritužbi na usluge dimnjačarstva bilo samo desetak, dok je u 2012. godini on četiri puta veći, pa je na adresu “Potrošača” stiglo 40 pritužbi. Prije dvije godine na pružatelje pogrebničkih i prijevoznih javnih usluga potužilo se dvadesetak građana, dok se u 2012. godini potužilo njih 35.

U odnosu na 2010. godinu kada su zabilježene 3.257 pritužbe građana vezane uz kršenje potrošačkih prava, 3.386 slučajeva u 2011. godini, a 4.557 u 2012. godini, govori kako su građani sve svjesniji svojih prava, kao i da su spremniji za njih se izboriti.

- Dobra je vijest da su zbog povrede svojih prava građani tražili pomoć mnogo više nego što je to bio slučaj proteklih godina. Prošle godine zabilježili smo 4.557 savjetovanja građana, dok je ta brojka proteklih godina bila gotovo dvostruko manja. Međutim ovrhe su trenutno najveći problem zbog previsokih troškova. U tom smislu poslali smo dopis u Ministarstvo pravosuđa gdje smo podsjetili nadležne institucije da unatoč velikom broju osobnih tragedija i naših zahtjeva kao predstavnika potrošača nije donesena strategija niti bilo kakva mjera za zaštitu građana, korisnika kredita u uvjetima financijske krize - rekla je Mira Brumerček-Lukačević, predsjednica osječke podružnice udruge “Potrošač”. U dopisu se od banaka zahtijeva da vrate kamatne stope na ugovorene, posebno kredite u švicarskim francima, te da se troškovi slanja opomena prestanu naplaćivati ili da se svedu na stvarne troškove. Apel upućen Vladi odnosi se da u suradnji s HNB-om donesu mjere za pomoć korisnicima kredita koji su u zakašnjenju ili nemogućnosti otplate kreditnih obveza zbog gubitka posla, kašnjenja ili neisplate plaća, a isto tako i osnivanje fonda za pomoć pri vraćanju kredita za građane koji su u krizi ostali bez posla.

Svi građani i udruge koji žele podržati ove zahtjeve to mogu učiniti preko web stranice: www.potrosac-os.hr.

Ivana MIHALJEVIĆ
VIŠI STANDARDI ZAŠTITE

Što se tiče ulaska u EU – kao i u drugim sektorima, i u području zaštite potrošača propisi su uglavnom usklađeni i redovito se ugrađuju nove direktive. Ipak, pravni okvir predstavlja minimum zaštite, a sve ostalo je stvar prakse, odnosno viših i nižih standarda koji se provode u raznim zemljama, ali i kod različitih trgovaca. Svakako očekujemo bolju praksu i još više standarde zaštite potrošačkih prava građana, rekla je Mira Brumerček-Lukačević.

3.257

pritužbi potrošača bilo je 2010. godine

3.386

pritužbi potrošača bilo je 2011. godine

OVRHE

SU TRENUTNO NAJVEĆI PROBLEM POTROŠAČIMA ZBOG PREVISOKIH TROŠKOVA

Možda ste propustili...

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike