Objavljeno 21. veljače, 2013.
BELI MANASTIR - Skidanje noge s papučice gasa odmah nakon paljenja crvenog svjetla na semaforu, izbacivanje nepotrebnih stvari i opreme iz automobila, pravovremeno ubacivanje u viši stupanj prijenosa... samo su neki načini na koje se može uštedjeti gorivo. Na učenike srednjih strukovnih škola i polaznike autoškola treba utjecati i prenositi im europska iskustva, pa je upravo jačanje ekološke svijesti o racionalnoj vožnji jačanjem kompentencija nastavnika za prenošenje znanja cilj projekta ''Eko vožnja je zakon'' koji je jučer predstavljen u belomanastirskoj 1. srednjoj školi. Kako ističe Vlasta Perotić, voditeljica projekta, realiziran je zahvaljujući Agenciji za strukovno obrazovanje i EU. Težak je 1,3 milijuna kuna, a provodi se od 22. rujna 2012. godine do 22. rujna 2013. godine.
- Partneri na projektu su Škola za cestovni promet Zagreb, Gospodarska škola Čakovec, Strojarska i prometna škola Varaždin i 1. srednja škola Beli Manastir. Do sada smo ostvarili treninge sigurne i ekološke vožnje za 40 nastavnika prometne skupine predmeta iz spomenutih škola te 'proizveli' deset licenciranih učitelja - kaže Perotić, naglašavajući kako su nastavnici certifikate instruktora ekovožnje stekli u Austriji.
Dodaje kako im je primarni cilj osvijestiti učenike - buduće vozače i tehničare cestovnog prometa. Jedan od onih koji će svoje znanje izravno prenositi na učenike je Goran Topalović, koordinator projekta i nastavnik u belomanastirskoj školi, koji ističe kako današnje tvrtke posebnu pozornost poklanjaju štednji budući da na gorivo otpada trećina troškova.
- Za vrijeme školovanja naši će učenici dobiti osnovna saznanja o ekološkoj vožnji, što će im biti prednost pri zapošljavanju - rekao je, naglasivši kako će učenici biti upoznati i s računalnim programima koji pružaju podatke o kretanju vozila te izvještaje o potrošnji.
I.Getto
Edukacija u Austriji
Jedan od licenciranih instruktora ekovožnje postao je i Alen Mesaroš, koji je tijekom edukacije u Austriji na vlastitom primjeru shvatio koliko se može uštedjeti s racionalnom vožnjom. “Odradili smo dvije vožnje. Prvu na način kako smo do sada vozili, a drugu primjenom novih znanja. Za isto razdoblje ušteda se kretala i do 20 posto”, kaže, naglašavajući kako će tamo stečeno znanje prenositi svojim učenicima i polaznicima autoškole.