Objavljeno 25. siječnja, 2013.
Virtualni građani se bore, glasaju i rade u svojoj državi
U jeku žestokih rasprava oko uvođenja ćirilice na javnim mjestima u hrvatskom gradu heroju Vukovaru, ovih je dana odjeknula vijest kako je Srbija uspjela učiniti ono što nije prije dvadesetak godina: okupirati ne samo Slavoniju i Baranju nego i cijelu Hrvatsku.
Naravno, to se nije dogodilo u stvarnosti, nego u sve popularnijoj strateškoj računalnoj, tzv. browser-based igrici eRepublik, čiji se koncept vrti oko ideje paralelnog svijeta, a koju već pet godina igra stotine tisuća, možda i milijuna igrača diljem svijeta. Među njima je i naš sugovornik iz Bjelovara, 34-godišnji student diplomskog studija glume i lutkarstva na Umjetničkoj akademiji u Osijeku.
"Ova igra krenula je prije pet godina iz Rumunjske, kada je ona ulazila u Europsku uniju, a financirana je iz europskih fondova jer je rađena s ciljem sociološkog istraživanja naroda, odnosno kako će se oni ponašati u igrici koja je velikim dijelom preslika stvarnog svijeta. Jedna bitna stvar je da eRepublik igraju doktori, direktori, smetlari, bauštelci, svi, jer su u igri svi isti. Ne postoje klasne razlike između ljudi, i jer ne vidimo jedni druge. Prema mojoj procjeni igru igra između 100 i 150 Osječana, odnosno bar 500 Slavonaca", priča mladić čiji je virtualni nadimak Z N Gorki.
Politika, ekonomija, novinarstvo
U igrici se često događaju i ažuriraju izmjene i iz stvarnog svijeta, ali igrači zapravo sami kreiraju stanje, što je Gorana najviše i privuklo. "eRepublik sam počeo igrati na nagovor jednog prijatelja iz Osijeka, a prednost je što na ovu igru možete potrošiti upravo onoliko vremena koliko imate, ne trebate je igrati stalno. Naime, može vam oduzeti samo tri minute dnevno, a isto tako na njoj možete gubiti i sate", priča Goran.
Postoje ukupno četiri modula kroz koja se može sudjelovati u ovoj igri – ratni, politički, ekonomski i novinarski. U igri tako postoje i centralna banka, nekoliko stvarnih ministarstava, državne tvrtke...
"Najpopularniji modul je, očekivano, ratni, jer se mogu boriti svi. Kako vojnici, tako i obični građani, političari, poduzetnici i slično... S druge strane, stranački, predsjednički i kongresni izbori se provode na datume 5., 15. i 25. u mjesecu. Ja sam nedavno opet postao ministar ekonomije, neki ekvivalent Slavku Liniću, a prvi potez u prethodnom mandatu mi je bio smanjivanje PDV-a na oružje i na hranu s 25 na 5 posto. Šverceri su se protivili, ali cjelokupna zajednica je vrlo dobro prihvatila tu odluku", priča on.
Brazilci najbrojniji
Kao i u stvarnom životu, na žalost, ponajveće "trzavice" pa čak i ratovi u Europi događaju se upravo na ovom prostoru, između Hrvatske, Srbije i Slovenije. Nedavno se pak dogodilo da je Srbija, koja je treća na svijetu po broju igrača – gotovo 15 tisuća, odmah iza puno većih Brazila i Argentine – okupirala Hrvatsku, ali i susjednu Bosnu i Hercegovinu. Stoga su Hrvati morali izbjeći u Indiju, koju su zauzeli gotovo cijelu, ali im je osnovni cilj, naravno, osloboditi svoju zemlju.
"Igrača iz Srbije ima više nego nas i nismo im se mogli oduprijeti, a i naši nekadašnji saveznici, Poljaci i Španjolci, promijenili su stranu. Zato pozivamo sve zainteresirane igrače iz Hrvatske da se uključe i pomognu nam osloboditi svoju zemlju", poziva Z N Gorki, a kao linkove za uključivanje nudi: http://www.erepublik.com/ en/referrer/Z+N+Gorki i
http://www.erepublik.com/ en/referrer/funky_ribar
Tomislav LEVAK
Glas Slavonije najčitanije novine na svijetu?
U sklopu novinarskog modula naš sugovornik je u nedjelju, 20. siječnja, svoje novinsko izdanje preimenovao u e-Glas Slavonije, naravno po najčitanijem regionalnom dnevnom listu. "Do sada već imamo više od 500 pretplatnika , a ako nastavi ovako napredovati, ubrzo će postati najčitanije novine u eRepubliku. Naime, najčitanije imaju oko 11 tisuća pretplatnika. Nakon što sam promijenio naziv novina, prijavilo mi se novih 50 pretplatnika, što je puno", ističe Z N Gorki.
Način igranja
U eRepublik uključena je većina važnijih zemalja na svijetu, a virtualni građani se bore, glasaju i rade u svojoj državi. Igrač, odnosno građanin, dobije određenu svotu novca i zlata na početku igre i pronalazi si prvi posao, te nakon obavljenog rada dobiva plaću. S vremenom se ta plaća povećava, ovisno o vještini (skill) radnika, zakonima tržišta i volji poslodavca. Svaka država ima svoju valutu, a zlato je zajednička valuta svima. Važna stavka je i wellness, kojeg regulirate radeći, vježbajući snagu, ratujući i hraneći se. Možda se sve ovo čini komplicirano, ali je mehanizam igre takav da igrača polako uvodi u igru, jer kako napreduje otključava razne funkcije, a tu su i stariji igrači koji će rado pomoći. Svi podatci mogu se pronaći na web stranici www.erepublik.com