Novosti
SUĐENJE ZA FIMI MEDIJU

O Osječkoj TV odlučivalo se u Šeksovu kabinetu i HDZ-u
Objavljeno 22. siječnja, 2013.
Kada se obavljao tehnički pregled, Osječka TV nije imala gotovo ništa od opreme, no dobila je dozvolu

Vezani članci

HDZ KONTROLIRAO MEDIJE I UKRADENIM NOVCEM

Šeks i Ivić znali da je Sanader dao 300.000 eura Osječkoj TV!

ZAGREB - Direktor Vinkovačke televizije i bivši vlasnik Osječke televizije Drago Veselčić svjedočio je kako mu je HDZ pomagao da održi tu televiziju uoči parlamentarnih izbora 2007. Posvjedočio je to na jučerašnjem ročištu u suđenju za Fimi mediju, koje je obilovalo informacijama o zakulisnim igrama s medijima u mandatu Ive Sanadera. Veselčić je osobno Osječku televiziju 2007. kupio za pedeset tisuća kuna. Kako su svakoga dana poslovali s gubitkom, obratio se za pomoć HDZ-u s čijim je predstavnicima održao dva sastanka, prvi u središnjici stranke s Vladimirom Šeksom, bivšim ministrom branitelja Tomislavom Ivićem i visokim dužnosnicima, a drugi u Šeksovu saborskom kabinetu. Uz Šeksa i Mačeka na drugom su sastanku bili i čelnici slavonskog HDZ-a, kazao je svjedok, dodajući da ga je nekoliko dana kasnije nazvao poduzetnik Željko Biloš i ponudio da će postaju kupiti za pola milijuna kuna. Veselčić je tada nakon intervencije iz vrha HDZ-a tu postaju prodao za deset puta veći iznos nego što ju je kupio godinu dana ranije. Naime, na drugome sastanku odlučeno je da ju kupi Željko Biloš, poduzetnik blizak HDZ-u. No i prije nego što je Osječku TV kupio poduzetnik odabran na sastanku kod tadašnjeg potpredsjednika Sabora Vladimira Šeksa, Veselčić je, tvrdi, imao dojam da se tom postajom, osim iz Osijeka, upravlja i iz Zagreba, argumentirajući to Mačekovim telefonskim pozivima, nakon kojih bi televizija neoubičajeno brzo dobivala tehničke dozvole.

- Kada se trebao obaviti tehnički pregled, Osječka TV nije imala gotovo ništa od opreme. Na pregled je došla ekipa iz Zagreba koja je izdala sve potvrde, a 10 minuta ranije nazvao me Maček i pitao za ime naše tvrtke. Također, za ime tvrtke Maček je pitao i kada je Osječkoj TV trebala biti dodijeljena koncesija - posvjedočio je Veselčić, inače i tadašnji tajnik GO HDZ-a Vinkovci i član saborskog Odbora za informiranje i informatizaciju medija. "Sve hrvatske medije je tada pod kontrolom držao Ratko Maček", doslovno je izjavio Veselčić. Inače, Maček je tada bio glasnogovornik HDZ-a i Sanaderove vlade. Pojašnjavajući svoj odnos s tada vladajućim HDZ-om, kazao je da je morao biti naklonjen toj stranci ako je želio osigurati novac od oglašivača. Posebno jer je najjača lokalna postaja na tom području Slavonska TV.

Zagrebački odvjetnik Pero Lozica tajno je 2008. za Ratka Mačeka kupio pak desničarski zadarski tjednik Hrvatski list, plativši osamdeset posto udjela 416 tisuća eura. Lozica je ispričao kako ga je Maček, s kojim je prijatelj, u ožujku 2008. zamolio da mu pronađe nekoga tko bi u njegovo ime tajno kupio Hrvatski list zadarskog novinara Ivice Marjačića. Lozica i Marjačić su pregovarali i dogovorili da Lozica kupi 80 posto Hrvatskoga lista za 416 tisuća eura. Lozica Marjačiću nije rekao tko stoji iza transakcije, jer je, kako je posvjedočio, mislio da Maček, "gospodarstvenik u medijima", želi izbjeći optužbe za koncentraciju vlasništva. Nije posumnjao da Maček novine kupuje za HDZ, a ni "Sanader se nije spominjao." Marjačić je također jučer svjedočio, potvrđujući u bitnome Lozičinu verziju.

Boris PAVELIĆ

Uz Šeksa i Mačeka, na drugom su sastanku bili i čelnici slavonskog HDZ-a, te je odlučeno da TV kupi Željko Biloš, blizak HDZ-u

I Barišić je u svome iskazu rekao kako je Sanader “ubrizgao” 300.000 eura Osječkoj TV, što su znali Šeks i Ivić

PRESUDA PROTIV OSJEČKE TV
Uvjete zadovoljio Kanal 031

S Osječkom TV, inače, od same dodjele koncesije pravosuđe je imalo pune ruke posla. Godine 2010., nakon gotovo četiri godine sudskoga spora, Upravni sud poništio je odluku Vijeća za elektroničke medije iz studenoga 2006. godine da se koncesija koju danas koristi Osječka televizija, na pet godina dodijeli tvrtki 0AR iz Vukovara. Tužbu je podnio Oto Živčić, vlasnik tvrtke Kanal 031, koji je tvrdio da je Vijeće izabralo ponudu 0AR-a, iako ona ne zadovoljava uvjete iz natječaja, kao i da iza toga stoji politika (čitaj: HDZ). Živčić je protiv Vijeća, na kraju, podnio i kaznenu prijavu za naknadu štete, dok je Vijeće najavilo obraćanje Ustavnom sudu. Slučaj je trenutačno na Visokom trgovačkom sudu te Živčić uskoro očekuje presudu u korist Kanala 031. I u anonimnoj kaznenoj prijavi općinskim državnim odvjetništvima u Zagrebu i Osijeku te USKOK-u protiv Sanadera i Barišića pak stoji da su omogućili tvrtki 0AR, tadašnjem osnivaču i vlasniku OSTV-a, da bez plaćanja carine kupi opremu vrijednu milijun i pol kuna.(M.M.)

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

"NA SPEKTRU OD CENTRA PREMA LJEVICI"

Dalija Orešković ulazi u politiku

2

U PONEDJELJAK NA ŽUPANIJSKOM SUDU U ZAGREBU

Izricanje presuda Ivi Sanaderu za slučaj Hypo banka i za slučaj Dioki

3

BIVŠI SDP-OVAC NA ČELU DEMOKRATA

Mrsić osnovao stranku