Zdravlje

SAVJETI NJUJORŠKOG DERMATOLOGA, DR. ADAMA FRIEDMANA
Pomladite se pet godina i izgubite pet kilograma
Objavljeno 31. prosinca, 2012.
JOŠ VIJESTI

SVI SU JEDNOM BILI POČETNICI

Tijelu je potrebno vrijeme da se prilagodi treningu

SIMPOZIJ ISPO CROATIA POREČ 2014.

Prezentacija novih tehnologija

UDRUGA OSOBA OBOLJELIH OD REUMATOIDNOG ARTRITISA REMISIJA

Potpisi za punu primjenu registra oboljelih

Jedna od uobičajenih novogodišnjih odluka jest ona o promjeni načina života, što najčešće uključuje i promjenu prehrane. Dermatolozi predlažu prehranu koja ima važnu ulogu u sprječavanju preranog starenja jer štiti kožu od štetnog UV zračenja, a istodobno štiti od dijabetesa, bolesti srca i ubrzava mršavljenje.

Ako, dakle, jelovnik obogatite integralnim žitaricama, omega-3 masnim kiselinama, nemasnim proteinima, voćem i povrćem te vitaminom C, na zdrav način možete smršavjeti do pet kilograma za mjesec dana, ali i odgoditi pojavu bora, kaže njujorški dermatolog, dr. Adam Friedman.

Što prije odaberete zdrave namirnice, to će dobrobiti biti veće. Da bi koža što duže bila zdrava i zategnuta, preporučljivo je izbjegavati bijeli šećer, alkohol i zasićene masti poput onih iz crvenog mesa i punomasnih mliječnih proizvoda.

- Hranu dijelimo u tri kategorije, ovisno o upalnim procesima koje ona izaziva na staničnoj razini. Tako postoji proupalna, neutralna i antiupalna hrana. Zasićene i transmasne kiseline, šećer i škrob potiču upalu i ubrzavaju starenje, dok, primjerice, riba, voće i povrće djeluju antiupalno pa zato pomlađuju - objašnjava američki dermatolog.

Niskokalorični i zdravi obroci iz ove dijete pomažu tijelu da postigne i očuva zdravlje, vitalnost, mladolikost i proporcionalan izgled.

Evo primjera jelovnika kojeg biste se trebali pridržavati četiri tjedna.

1. DAN

DORUČAK: muesli od 2-3 žlice zobenih pahuljica, 1/2 šalice nemasnog mlijeka, 1/2 žličice kakaa, 3 žlice bobičastog voća, 1/2 jabuke i 2 žličice mljevenih oraha

UŽINA: 5 integralnih krekera

RUČAK: juha od mrkve s đumbirom, porcija integralne riže s povrćem

UŽINA: čašica čokoladnog pudinga (bez šećera), 20 grama neslanog kikirikija

VEČERA: filet oslića, maslinovo ulje, 1/4 glavice kupusa, kriška integralnog kruha

2. DAN

DORUČAK: muesli od 3 žlice cornflakesa, 1/2 šalice nemasnog mlijeka, žličice meda, 1,5 žličice nasjeckanih badema, žlice brusnica

UŽINA: svježi sir s rajčicom

RUČAK: 200 g pilećih prsa bez kože, šalica integralne riže, rajčica, 1/4 crvene paprike, 1/4 zelene paprike

UŽINA: jabuka, 3 oraha, 2 žlice nemasnog jogurta

VEČERA: šalica makarona, preljev od rajčice, 5 maslina

3. DAN

DORUČAK: integralna tortilja, komad kozjeg ili kravljeg sira, rajčica, 2 kuhana jaja

UŽINA: kriška integralnog kruha, 2 žličice humusa, rajčica

RUČAK: vegetarijanski burger s mozzarelom i rajčicom, 6 badema

UŽINA: banana

VEČERA: svinjski file sa začinima i aceto balsamicom, krumpir pečen s korom

4. DAN

DORUČAK: kriška integralnog kruha, 2 šnitice malomasne slanine, kriška nemasnog sira; pola šalice dinje s ocijeđenim limunom

UŽINA: kriška integralnog kruha , 2 žličice namaza od bijelog luka, rajčica

RUČAK: pola konzerve tunjevine, integralna tortilja, šalica borovnica

UŽINA: 6 badema, rebro čokolade za kuhanje

VEČERA: salata od pilećih prsa, mrkve, crvenog kupusa, žute paprike

Priredila: I. Rab Guljaš

NAJČITANIJE IZ RUBRIKE
Što su vaši prijatelji čitali na Glasu