Zdravlje

SAVJETI NJUJORŠKOG DERMATOLOGA, DR. ADAMA FRIEDMANA
Pomladite se pet godina i izgubite pet kilograma
Objavljeno 31. prosinca, 2012.
JOŠ VIJESTI

Jedna od uobičajenih novogodišnjih odluka jest ona o promjeni načina života, što najčešće uključuje i promjenu prehrane. Dermatolozi predlažu prehranu koja ima važnu ulogu u sprječavanju preranog starenja jer štiti kožu od štetnog UV zračenja, a istodobno štiti od dijabetesa, bolesti srca i ubrzava mršavljenje.

Ako, dakle, jelovnik obogatite integralnim žitaricama, omega-3 masnim kiselinama, nemasnim proteinima, voćem i povrćem te vitaminom C, na zdrav način možete smršavjeti do pet kilograma za mjesec dana, ali i odgoditi pojavu bora, kaže njujorški dermatolog, dr. Adam Friedman.

Što prije odaberete zdrave namirnice, to će dobrobiti biti veće. Da bi koža što duže bila zdrava i zategnuta, preporučljivo je izbjegavati bijeli šećer, alkohol i zasićene masti poput onih iz crvenog mesa i punomasnih mliječnih proizvoda.

- Hranu dijelimo u tri kategorije, ovisno o upalnim procesima koje ona izaziva na staničnoj razini. Tako postoji proupalna, neutralna i antiupalna hrana. Zasićene i transmasne kiseline, šećer i škrob potiču upalu i ubrzavaju starenje, dok, primjerice, riba, voće i povrće djeluju antiupalno pa zato pomlađuju - objašnjava američki dermatolog.

Niskokalorični i zdravi obroci iz ove dijete pomažu tijelu da postigne i očuva zdravlje, vitalnost, mladolikost i proporcionalan izgled.

Evo primjera jelovnika kojeg biste se trebali pridržavati četiri tjedna.

1. DAN

DORUČAK: muesli od 2-3 žlice zobenih pahuljica, 1/2 šalice nemasnog mlijeka, 1/2 žličice kakaa, 3 žlice bobičastog voća, 1/2 jabuke i 2 žličice mljevenih oraha

UŽINA: 5 integralnih krekera

RUČAK: juha od mrkve s đumbirom, porcija integralne riže s povrćem

UŽINA: čašica čokoladnog pudinga (bez šećera), 20 grama neslanog kikirikija

VEČERA: filet oslića, maslinovo ulje, 1/4 glavice kupusa, kriška integralnog kruha

2. DAN

DORUČAK: muesli od 3 žlice cornflakesa, 1/2 šalice nemasnog mlijeka, žličice meda, 1,5 žličice nasjeckanih badema, žlice brusnica

UŽINA: svježi sir s rajčicom

RUČAK: 200 g pilećih prsa bez kože, šalica integralne riže, rajčica, 1/4 crvene paprike, 1/4 zelene paprike

UŽINA: jabuka, 3 oraha, 2 žlice nemasnog jogurta

VEČERA: šalica makarona, preljev od rajčice, 5 maslina

3. DAN

DORUČAK: integralna tortilja, komad kozjeg ili kravljeg sira, rajčica, 2 kuhana jaja

UŽINA: kriška integralnog kruha, 2 žličice humusa, rajčica

RUČAK: vegetarijanski burger s mozzarelom i rajčicom, 6 badema

UŽINA: banana

VEČERA: svinjski file sa začinima i aceto balsamicom, krumpir pečen s korom

4. DAN

DORUČAK: kriška integralnog kruha, 2 šnitice malomasne slanine, kriška nemasnog sira; pola šalice dinje s ocijeđenim limunom

UŽINA: kriška integralnog kruha , 2 žličice namaza od bijelog luka, rajčica

RUČAK: pola konzerve tunjevine, integralna tortilja, šalica borovnica

UŽINA: 6 badema, rebro čokolade za kuhanje

VEČERA: salata od pilećih prsa, mrkve, crvenog kupusa, žute paprike

Priredila: I. Rab Guljaš

NAJČITANIJE IZ RUBRIKE
DanasTjedan danaMjesec dana

POMLADITE TIJELO, OTKLJUČAJTE NAPETOSTI

Mladost se mjeri dobrom elastičnošću kralježnice

UDRUGA RODITELJA „KORAK PO KORAK“:

Mnogi ne znaju da je tjelesno kažnjavanje zakonom zabranjeno

LJEKOVITO BILJE - ALLIUM PORRUM L

Poriluk štiti od aditiva i konzervansa

Što su vaši prijatelji čitali na Glasu