Regija
PROSVJED NA KOLODVORU

Posljednji vlak iz Osijeka
prema Budimpešti
Objavljeno 5. prosinca, 2012.

BELI MANASTIR - Naša ljetošnja priča o ukidanju velikog broja međunarodnih vlakova, među kojima i onog koji Osijek, odnosno Beli Manastir, povezuje s mađarskim gradovima Pečuhom i Budimpeštom, pokazala se točnom. Epilog je poznat: HŽ ukida vlak na liniji Budimpešta - Sarajevo, čime su Slavonija i Baranja ostale bez prometne povezanosti sa sjevernim susjedom. Autobusne linije ukinute su već davno pa putnicima prema Mađarskoj ne preostaje samo automobil.

Ukidanje željezničke linije neće u znatnijoj mjeri naštetiti šopingholičarima, koji tek ponekad skoknu do Mađarske, ali su odlukom HŽ-a u znatnoj mjeri pogođeni srednjoškolci i studenti.

- Osobno znam najmanje 70 ljudi koji se školuju u Mađarskoj i koji su do sada tamo i natrag putovali vlakom. Što će biti s njima, ne znam. Od školovanja sigurno neće odustati, ali će im ukidanje linije opteretiti kućni budžet - kaže Monika Molnar-Ljubić, potpredsjednica Zajednice mladih Mađara Hrvatske, koja će sutra (petak, 7. prosinca), na dan posljednjeg odlaska vlaka iz Osijeka prema Budimpešti, na osječkom željezničkom kolodvoru u 16 sati organizirati prosvjed.

- Prema informacijama koje imam, na prosvjed će doći minimalno stotinjak ljudi. No znatno više, čak njih 800, potpisalo je peticiju kojom su izrazili neslaganje s odlukom HŽ-a - kaže, napominjući kako je svjesna da peticija neće ništa promijeniti, ali će masa ljudi na kolodvoru, nada se, možda ipak utjecati na nadležne.

Članovi njezine udruge od HŽ-a su tražili obrazloženje ukidanja spomenute linije, ali odgovor ih nije zadovoljio iako je bio očekivan.

- Rekli su da je vlak nerentabilan, što mislimo da nije točno. Nisu odgovorili na pitanje kako će učenici i studenti odlaziti na školovanje - tvrdi Monika Molnar-Ljubić, dodajući da nije riječ samo o učenicima i studentima nego i o velikom broju ostalih putnika. Njezinoj tvrdnji u prilog ide neslužbena informacija kako mjesečno tom linijom prometuje u prosjeku 1.500 putnika.

Podsjetimo kako su ljetos o tada još najavama HŽ-a brujali i BiH portali, pa je Javno.ba zaključio kako prvi put od Austro-Ugarske Monarhije ovaj kraj neće željeznicom biti povezan s Mađarskom. Ministar prometa i veza Federacije BiH, Enver Bijedić, pak, sarajevskom je Dnevnom avazu izjavio kako će nastati šteta i za BiH i za Hrvatsku. Ivica Getto

Zadržane 24 međunarodne linije

U HŽ Putničkom prijevozu isticali su ljetos kako ne ukidaju međunarodne linije prema zemljama u regiji i ne izoliraju ih prometno, nego prilagođavaju svoje međunarodne linije tržišnim okolnostima. Podsjećaju kako se naknade iz državnog proračuna, kojima se razlika između prihoda i troška djelomično nadoknađuje, odnose samo na unutarnji prijevoz, dok je međunarodni potpuno utemeljen na tržišnim načelima. Analize, tvrde, pokazuju da 46 od 56 međunarodnih linija stvara gubitke od 38,6 milijuna kuna na godinu, što izravno šteti poreznim obveznicima. U voznom redu za 2012./2013. godinu od 56 međunarodnih linija bit će zadržane samo 24, a odluka je donesena nakon analize cjelokupnog međunarodnog prijevoza i niza razgovora s međunarodnim željezničkim partnerima. Među njima ni jedna ne povezuje Slavoniju i Baranju s Mađarskom.

Prosvjed u petak u 16 sati organizira Zajednica mladih Mađara Hrvatske

800

potpisa na je peticiji protiv odluke HŽ-a

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PREVIRANJA U KOMUNALNOJ TVRTKI

Valpovački “Dvorac” ostao bez Nadzornog odbora

2

NAPAD HRASTOVE MREŽASTE STJENICE

Suše se hrvatski hrastici - ugroženo 14 županija

3

MANJE POZNATO IZ POVIJESTI VALPOVŠTINE

Valpovo je početkom
prošlog stoljeća imalo
svoj Cirkus Rantaplan