Novosti
GRAĐANI NEUGODNO IZNENAĐENI

Struja nije poskupjela, a računi HEP-a puno veći?!
Objavljeno 1. prosinca, 2012.

Vezani članci

ENERGENTI SU POSKUPLJIVALI BEZ OBZIRA NA VLAST

Prosječnom stanu grijanje će biti skuplje stotinjak kuna nego lani

OSIJEK - Mnogi stanovnici Osijeka, ali i drugih dijelova Hrvatske, po vlastitom priznanju, ostali su neugodno iznenađeni, čak i šokirani "čestitkom" koju su na kućnu adresu dobili od HEP-a Osijek u vidu – povećanih računa za električnu energiju. "U podebljoj kuverti, kakvu mi osječka Elektroslavonija šalje dvaput godišnje, stoji objašnjenje obračuna potrošene struje, ali isto tako i uplatnice za razdoblje od šest mjeseci, od studenoga 2012. do travnja 2013. godine. Ti računi veći su u prosjeku za 40 kuna od onih koje sam plaćala u proteklih šest mjeseci. Dobila sam i dodatnu uplatnicu s razlikom od čak 900 kuna, jer sam navodno toliko više potrošila u odnosu na akontaciju. Kako je to moguće? Je li struja opet poskupjela?!", pita Osječanka. "Živim sam u jednosobnom stanu i nisam kupio ni jedno novo trošilo. Trudim se štedjeti, ali su mi rate za struju sa 150 kuna 'skočile' na gotovo 190 kuna. Ovo je drugi put u posljednjih šest mjeseci da mi HEP nakon obračunskog razdoblja povećava mjesečne rate za struju. Prije nekoliko godina rata mi je bila oko stotinu kuna, dakle ovo je povećanje od gotovo 100 posto", žali se stariji Đakovčanin. U redakciju Glasa javilo se još dvadesetak građana s pritužbama da su dobili račune veće u rasponu od 25 do 80 kuna te razlike između stotinjak i 1.300 kuna. Na internetskim portalima mogu se pročitati i bijesni komentari građana iz drugih dijelova Hrvatske – Zagreba, Splita, Rijeke...

Lidija Džaja Moharić iz Odnosa s javnošću HEP-a opovrgava sumnje da se dogodilo novo poskupljenje struje. "Posljednja korekcija cijena električne energije bila je 1. svibnja. Pojedini kupci po obračunu za razdoblje svibanj-listopad 2012. godine dobili su dodatne uplatnice jer im je povećana potrošnja električne energije, odnosno potrošili su više električne energije nego u istom obračunskom razdoblju prošle godine, a koji je bio baza za izradu istih ili zbog toga što dio izdanih ili sve mjesečne račune nisu platili", objašnjava. Dodaje kako su "pojedini kupci uz obračun dobili i povećane mjesečne novčane obveze u odnosu na one koje su imali u obračunskom razdoblju svibanj-listopad 2012. zato što će u tekućem obračunskom razdoblju studeni 2012.–travanj 2013. - potrošiti više električne energije. To nam je poznato iz njihove obračunate potrošnje u istom razdoblju godinu dana ranije studeni 2011. – travanj 2012. I taj podatak nam služi za izračun njihovih novčanih obveza za tekući obračunski period. Sve potrebne informacije za pojašnjenja u vezi s plaćanjem električne energije ili povećanja mjesečnih novčanih obveza naši kupci mogu dobiti u našim poslovnicama od ponedjeljka do petka od 7 do 15 sati, a u Osijeku i subotom od 7.30 do 12 sati", poziva ona. T.Levak

Nenad Kurtović

Savez udruga za zaštitu potrošača

Provjerite potrošnju

Nenad Kurtović iz Splita, predsjednik Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske, ističe kako im je ovaj problem poznat. "Sa sličnim upitima susretali smo se u proteklom razdoblju, a javljali su nam se i potrošači s osječkog područja. Svaki put kada smo provjeravali, ispalo je da im HEP ipak nije poskupio struju više od najavljena 22 posto", govori on. Međutim, i njemu je čudna pojava baš tolikoga broja građana iz različitih krajeva Hrvatske koji se žale na povećane račune. "Predlažem im da neko vrijeme na dnevnoj i tjednoj osnovi sami prate potrošnju struje. Ako treba, neka na kraće vrijeme i ugase sva svjetla i trošila u stanu ili kući pa neka vide kako će se brojilo ponašati", apelira on.

POTROŠAČKI TELEFON

Lidija Džaja Moharić iz Hrvatske elektroprivrede napominje da im se kupci mogu obratiti i preko potrošačkog telefona na broj 0800 300 408 svaki dan od ponedjeljka do petka od 7 do 15 sati.