Osijek
SKANDALOZNA ODLUKA: OSIJEK VRAĆEN U PROŠLOST

HŽ zauvijek ukida vlak
za Zagreb preko Broda
Objavljeno 8. studenog, 2012.
Novi vozni red: Od 9. prosinca ukida se jutarnji vlak u 4.43 iz Osijeka za Zagreb

Vezani članci

OPASAN PRUŽNI PRIJELAZ U JOSIPOVCU

HŽ ignorira Josipovčane

STANOVNICI JOSIPOVCA UPOZORAVAJU NA NEZAŠTIĆEN PRUŽNI PRIJELAZ

Financijski problemi HŽ-a ugrožavaju živote

Hrvatske željeznice će stupanjem na snagu novog voznog reda za 2013. godinu Osječanima ponovno na direktan način dati do znanja da im promet do četvrtog grada prema veličini u Hrvatskoj nije u prioritetima.

Naime, HŽ od 9. prosinca ove godine potpuno ukida jedinu direktnu liniju iz Osijeka za Zagreb preko Slavonskog Broda. Riječ je o IC vlaku, nekada poznatom kao “Slavonija”, koji je prometovati počeo prije osam godina i to kao najbrža i najluksuznija HŽ-ova linija na kojoj je prve četiri godine prometovao jedan od osam nagibnih vlakova, koje je HŽ 2003. kupio za za 34 milijuna eura. Nakon, što je HŽ ostao na samo jednom ovakvom ispravnom vlaku, od prije dvije godine iz Osijeka je prometovala obična IC kompozicija. Da je ova linija već prije nekoliko godina strmoglavo krenula prema svom gašenju, govori i činjenica da je, kada je otvorena obnovljena pruga preko Strizivojne-Vrpolja i pompozno 2004. uveden nagibni vlak “Slavonija”, vožnja trajala 2 sata i 57 minuta. Danas put istom dionicom traje četiri sata i dvije minute. Tako je ukidanjem naziva “Slavonija” krajem lipnja 2006. nagibni (brzi) vlak postao samo IC, kojemu do Zagreba treba 185 minuta, a u povratku 10 minuta više nego 2005. godine. U Hrvatskim željeznicama napominju kako zamjenskih linija, odnosno uvođenja novih linija na relaciji Osijek-Zagreb preko Strizivojne-Vrpolje neće biti, pa će jedina direktna željeznička veza Osijeka sa Zagrebom ostati četiri para vlakova isključivo preko Koprivnice. Objašnjene za ovu skandaloznu odluku HŽ pravda nerentabilnom linijom, koja nije pokrivala svoje troškove. Tako službeni podaci govore kako je u 2011. na ovoj liniji prevezeno 63.321 putnik ili prosječno po danu 87 putnika.

Nefreteta Z.EBERHARD
od 1910. HŽ u OSIJEK u nije napravio ni metar pruge

Koliko HŽ zanemaruje putnički promet prema Osijeku govore i brojke, pa tako od 1910. nije napravljen ni jedan metar pruge, odnosno HŽ u Osijek nije ulagao 102 godine. Današnja prosječna starost postojećih lokomotiva je 36,5 godina, a putničkih vagona 26 godina. Od osam nagibnih vlakova, “Regio Swinger” njemačkog proizvođača Bombardier Transportation kupljenih 2003. za 34 milijuna eura danas vozi još samo jedan i to prema Splitu.

63.321

putnik ili prosječno po danu 87 putnika prevezeno je na ovoj liniji 2011. godine

Možda ste propustili...

RADIONICA "UĐI U MOJE KONVERSICE"

Je li normalno da dečki plaču?

Najčitanije iz rubrike