Novosti
HRVATSKI SELJAK:

Skupi traktor, dva mobitela, profil na fejsu, i hrpa kredita
Objavljeno 26. listopada, 2012.
Problem je što su nabavili svašta, ali nisu znanje, kaže Mato Brlošić

Vezani članci

APLIKACIJA OSJEČKOG FARMERONA

Hrvatski farmeri još uvijek premalo koriste tehnogije

Nedavna slaba posjećenost predstavljanja aplikacije jedne poznate osječke informatičke tvrtke, koja bi proizvođačima mlijeka trebala pomoći da poboljšaju i povećaju proizvodnju, dala je naslutiti, što je tada i izrečeno, da hrvatski poljoprivrednici premalo koriste nove tehnogije.

Naime, suorganizator je poslao pozive na adrese više od stotinjak proizvođača mlijeka, računajući na veliki odaziv, posebice jer je stanje u mljekarskom sektoru zabrinjavajuće, a odazvalo ih se samo desetak.

No, u razgovoru s našim sugovornicima doznajemo kako je slika današnjeg sela ipak drukčija i da, ističe Mato Brlošić, predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore, selo sve brže i usvaja, ali i gomila nove tehnologije.

- Današnji prosječni seljak ili farmer, kako god, želi imati i ima najnovija tehnološka dostignuća, a prvenstveno se to odnosi na poljoprivrednu mehanizaciju. Mnogi kupuju onu najskuplju - traktore, kombajne i drugo, bez obzira na to je li funkcionalna ili ne. Imaju kompjutor, internet, profil na Facebooku i po najmanje dva mobitela, za čije korištenje plaćaju masne cifre. Međutim, problem je što su si nabavili svašta, ali nisu znanje - kaže Brlošić, dodajući da je tu možda i jedan od razloga slabog odaziva na skup informatičke tvrtke ili na slična predavanja.

Prosječan hrvatski poljoprivrednik ima 50 godina, srednju stručnu spremu, visoko je kreditno zadužen i egzistencijalno nesiguran.

Dragutin Dukić, predsjednik Koordinacije seljačkih udruga, također kaže da su hrvatski seljaci spremni na usvajanje novih tehnologija. “Većina seljaka danas ima nove tehnologije i barata dobro njima, imaju kompjutorizirane farme, mobitele, kompjutore, laptope. Međutim, ono što mnoge u posljednje vrijeme odvraća od uvođenja najsuvremenijih tehnologija, poput određenih aplikacija, jest obezvrijeđen rad. Naime, nove tehnologije nose i nove troškove, što je mnogima danas, kada zatvaraju farme, previše”, kaže Dukić, dodajući da i on ima profil na Facebooku, kao i većina članova seljačkih udruga.

Zdenka RUPČIĆ

Dragutin Dukić

predsjednik Koordinacije seljačkih udruga

Na internetu pratimo stanje cijena i educiramo se, a preko Facebooka razmjenjujemo informacije

CIJENA U RANGU LITRE MLIJEKA

Brlošić, kako kaže, i sam se služi suvremenim tehnologijama te ima profil na Facebooku. Ističe kako je problem hrvatskog seljaka i taj što nema običaj svakodnevno unositi podatke. “U slučaju aplikacija poput ove za praćenje i poboljšanje proizvodnje, nužno je svakodnevno unositi sve podatke - svaku pa i najmanju promjenu. Cijena usluge koja se kreće od dvije do četiri kune po grlu mjesečno nije visoka i u rangu je cijene litre mlijeka, no koristi su višestruke. Redovitim praćenjem i unošenjem podataka povećava se i kvaliteta i proizvodnja”, kaže Brlošić.