Ekonomija
OSJEČKA PIVOVARA PRED NOVIM IZAZOVIMA

Matok-Jurković: Ulazak u EU gledamo kao našu novu šansu
Objavljeno 24. listopada, 2012.

Osječka pivovara d.d. s instaliranim godišnjim kapacitetom 500 tisuća hektolitara danas je proizvodno najveća pivovara u hrvatskom vlasništvu.

U prvih devet mjeseci ove godine ona bilježi blagi pad prodaje u usporedbi s prošlom godinom. Razlog tomu, iako je klimatski godina bila iznimno povoljna, a sama tvrtka ulagala značajna sredstva u marketing, Zdenka Matok-Jurković, od srpnja ove godine nova direktorica Osječke pivovare, vidi u dodatnom snažnom padu kupovne moći krajnjih potrošača.

Pivo se, kaže ona, sada konzumira samo u prigodama kućnih i ostalih svečanosti, a sve manje kao svakodnevni napitak.

- Iako su nam prihodi u odnosu na protekle godine u padu, naše financijske obveze uspijevamo čak i smanjivati. Dugoročne obveze svodimo na minimum, odnosno ne dižemo kredite, a što se tiče kratkoročnih obveza, posebno prema državi i državnom proračunu (PDV, trošarine, doprinosi iz i na plaće, porezi na dohodak), njih podmirujemo u zakonskom roku, kaže Matok-Jurković te izražava zadovoljstvo što i, u prosjeku relativno visoke, plaće uspijevaju isplaćivati do 20. u tekućem za protekli mjesec.

Danas na domicilnom, slavonsko-baranjskom, tržištu Osječka pivovara drži vodeću poziciju (udjel) u prodaji piva, a prisutna je i u ostalim regijama te njene ambicije pod vodstvom nove direktorice vode prema jačanju prisutnosti u svim ostalim hrvatskim regijama, kao i na tržištu susjednih država.

Skori ulazak Hrvatske u EU u Osječkoj pivovari ne doživljavaju kao problem, to više što je i danas na njemu prisutan veliki broj stranih pivskih brendova.

- EU doživljavamo više kao mogućnost izlaska iz postojećih prodajnih okvira, te pozicioniranje branda “Osječko” na tržištima na kojima sada nismo prisutni, ističe direktorica Matok-Jurković.

Kad je riječ o novim proizvodima, u Osječkoj pivovari prate tržište, kao i želje i potrebe krajnjih potrošača.

- Kontinuirano radimo na usavršavanju naših proizvoda, kako bismo kvalitetom istaknuli vrijednost našeg branda. U našoj pivovari, s tradicijom od 1697. godine, proizvedeno je prvo hrvatsko pivo. Pivo i danas proizvodimo na tradicionalan način od najkvalitetnijeg ječma, kukuruza i hmelja. Pritom koristimo i čistu vodu iz zdenaca dubine od 90 metara. Pivo pakiramo u smeđe boce, koje najbolje čuvaju njegovu kakvoću. Moderna oprema i tehnologija omogućavaju nam optimalnu potrošnju materijala i energenata, a samim time minimalizira negativan utjecaj i emisiju na okoliš, veli Matok-Jurković.

Osječka pivovara raspolaže i suvremenim pogonom za proizvodnju bezalkoholnih pića i napitaka. Potvrdu o kvaliteti i visokim proizvodnim i radnim standardima toga pogona dobila je i radeći svjetski priznate brendove. Dio toga programa su Sila cool cola i Orange, relativno novi proizvodi na tržištu, za koji se u tvrtki nadaju da će svakako naći svoj put do potrošača, te biti prepoznati kao visokokvalitetan proizvod.

- Treba naglasiti da smo jedina Hrvatska pivovara koja raspolaže tim pogonom i opremom, te je rezultat toga i uspješna, najkvalitetnija proizvodnja piva - radlera koji se realizira miješanjem limunovog soka i Osječkoga svijetlog i crnoga piva, tj. dobivanje Osječkoga Radlera i Osječkoga Black Radlera prvog takvog brenda u Hrvatskoj pa i u široj regiji, kaže Matok-Jurković, zaključujući kako će kvaliteta i nadalje u Osječkoj pivovari imati prednost nad količinama proizvedenog i prodanog piva.

Nikola VUKADINOVIĆ
DANI PIVA - NAGRADA POTROŠAČIMA

Osječka pivovara tradicionalno svake godine tijekom jeseni časti svoje vjerne potrošače s najvećom pivarskom manifestacijom u istočnoj Hrvatskoj - Danima prvog hrvatskog piva u Osijeku! Ove godine zabilježen je rekordan broj posjetitelja, njih više od 25.000. - Značaj Dana prvog hrvatskog piva je višestruk i za grad i cijelu regiju. Uz nepostojanje slične manifestacije, Danima prvog hrvatskog piva obogaćujemo turistički sadržaj i ponudu grada Osijeka i Slavonije i Baranje, kaže direktorica Matok-Jurković.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NAKON PROŠLOTJEDNOG PADA

Najveći skok cijene nafte u jednom danu od 1988.

2

ISTRAŽIVANJE

Američke banke profitabilnije od europskih

3

“ŽENSKA PERSPEKTIVA 2019.” ZA ŽENE NA NERAZVIJENIM PODRUČJIMA HRVATSKE

Nastavljamo s edukacijama jer više ne želimo proizvoditi sirovinu već krajnji proizvod