Objavljeno 8. rujna, 2012.
Odnosi se to na bicikle s pomoćnim motorom snage do 0,25kW
Sve skuplje gorivo i izostanak kiše rezultirali su povećanim brojem biciklista na cesti. Na cesti su svi, i oni sa “starim kramama” izvučenim iz podruma i oni sa najnovijim modelima vrijednim nekoliko tisuća eura.
Zakonom o sigurnosti prometa na cestama bicikl je definiran kao "vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača". Ukoliko je riječ o biciklima koji su isključivo pokretani elektromotorom, kakvi su na našim prometnicama vrlo rijetki i uglavnom su u obliku skutera ili romobila, vozači koji njima upravljaju morali bi imati važeću vozačku dozvolu AM kategorije, a vozila kojima upravljaju moraju biti registrirana i osigurana.
Daleko su češći bicikli kojima je elektromotor ugrađen kao pomoć vozaču. Tumačenje koje smo dobili iz Odjela prometne policije PU osječko-baranjske, njih oslobađa registracije i drugih obveza, jer se Direktivom Europskog parlamenta, te Pravilnikom o homologaciji motornih vozila postupak homologacije ne odnosi na bicikle koji se upravljaju pedalama i koji su opremljeni jednim pomoćnim električnim motorom maksimalne kontinuirane snage 0,25kW, čija se izlazna vrijednost stalno smanjuje i konačno isključuje kada vozilo postigne brzinu od 25 km/h, ili ranije, ako biciklist prestane gaziti pedale. Kako takvo vozilo ne podliježe postupku tehničkog pregleda, sukladno članku ZSPC-a ne podliježe ni postupku registracije vozila i pripada pod bicikle. To znači da se u prometu njihovi korisnici trebaju ponašati kao i obični biciklisti te da: obvezno koriste biciklističke staze ili trake, da ne voze bicikle na površinama namijenjenim kretanju pješaka, da prilikom nailaska na obilježeni pješački prijelaz siđu s bicikla i prijeđu ga pješice, da se na prometnicama na kojima nisu izgrađene biciklističke staze voze uz desni rub kolnika, da voze sukladno postavljenim prometnim znacima, da posebno poštuju prometne znakove kojima se regulira pravo prvenstva prolaska na raskrižju, te da ne voze bicikle nakon konzumacije alkoholnih pića. Ne treba zaboraviti i da su mlađi od 16 godina obvezni koristiti zaštitnu kacigu, te da djeca mlađa od 9 godina ne smiju samostalno upravljati biciklima na cesti, osim ukoliko su osposobljena za samostalno upravljanje biciklom, ili su u pratnji osobe starije od 16 godina.
Mirko VUKOTIĆ
Već od 2.000 kuna
Električni bicikli bez pedala, ukoliko bi udovoljili homologaciji, čija radna snaga ne bi prelazila 4kW i koji na ravnoj cesti ne bi mogli razviti brzinu veću od 50 km/h, pripadali bi pod mopede. Kit za elektrifikaciju običnog bicikla dostupan je već od 2.000 kuna, dok gornje granice za nove bicikle jednostavno nema. Cijena ovisi o snazi motora, vrsti i kapacitetu baterija, te veličini i namjeni bicikla.