Novosti
PLAN RESTRUKTURIRANJA

HŽ će u samo pet godina
otpustiti čak 2.500 radnika
Objavljeno 2. srpnja, 2012.
HŽ Holding ugasit će se do kraja godine

ZAGREB - U idućih nekoliko mjeseci domaću željeznicu čeka početak velikih promjena. Dugoočekivani plan restrukturiranja, nekoliko puta vraćan na doradu, konačno je prihvaćen na sjednici Nadzornog odbora HŽ Holdinga te upućen na usvajanje Skupštini HŽ Holdinga. Osnovne smjernice predviđaju da će ubuduće postojati tri umjesto dosadašnjih pet tvrtki. Do 30. rujna treba završiti transformaciju HŽ Vuče vlakova i podjelu prema potrebama tehnološkog procesa na HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo. Do tada udjele HŽ Infrastrukture iz HŽ Holdinga treba prenijeti na državu da bi poslovala kao samostalno poduzeće. HŽ Holding ugasit će se do kraja godine.

"HŽ Holding s funkcijom kontrole procesa restrukturiranja ostaje do kraja godine nakon čega Skupština treba donijeti odluku o gašenju tako da se ugovori o radu radnika prenesu na ostala tri društva – HŽ Infrastrukturu, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo", stoji u priopćenju. Gašenjem HŽ Holdinga, osim samostalne HŽ Infrastrukture, na tržištu prijevoza ostaju poslovati dvije prijevozne tvrtke, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo. Skupštini se predlaže da do kraja godine "TŽV Gredelj pripremi za podjelu na dva društva", jedno za održavanje, a drugo za izgradnju vlakova.

Neslužbeno se spominje da plan predviđa i otpuštanje, odnosno zbrinjavanje 2.500 ljudi u pet godina. U priopćenju se navodi da je Upravi HŽ Holdinga preporučeno da, u suradnji s ministarstvima, do kraja godine "nađe model daljnjeg opstanka Željezničkog fonda kao jednog od modela zbrinjavanja organizacijskog viška radnika koji se pokazao vrlo uspješnim".I.Frlan

Mrgan: Najmanji im je interes željeznica

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan nije previše optimističan. “Plan su radili ljudi kojima je najmanji interes željeznica, pri čemu mislim na prijevoz tereta i putnika. Bojim se da je ovaj plan samo jedan u nizu, samo 'copy-paste' onih na koje je željeznica zadnjih 10-15 godina već trošila novac”, kaže Mrgan, dodavši da dokument nije vidio, ali da "neće biti sreće ako tu ne stoji koliko ćemo nakon svega putnika i tereta prevoziti i kakvi će biti financijski učinci". Ističe da nisu protiv restrukturiranja i zbrinjavanja viška radnika. “Restrukturiranje da, ali tako da se točno kaže tko je i gdje višak i kako će se to najbezbolnije riješiti. I mi znamo da se ovo stanje ne može protezati unedogled jer je to izgubljeno vrijeme”, zaključuje sindikalist.

Možda ste propustili...