Regija
UKLETA DIONICA NA A3 KOD DIVOŠEVACA

Nadgrobni križevi ugrađeni u autocestu,
ljudi i stvari na njoj postaju nevidljivi?!
Objavljeno 9. svibnja, 2012.
Svi preživjeli kažu da nisu vidjeli auto ili pješaka na cesti, a udarili su u njega

DIVOŠEVCI - Priče da graditelji poslijeratne autoceste Bratstvo-jedinstvo, čija je prva dionica, Zagreb - Beograd, otvorena 1950., nisu marili prelazi li trasa i preko grobalja obližnjih mjesta te da je upravo to slučaj s grobovima na velikokopaničkom području i da se brojne nesreće na toj dionici, današnje autoceste A3, Bregana - Lipovac, povezuju upravo s “diranjem u mrtve”, jučer su dobile potvrdu u Divoševcima! U tom selu kopaničke općine i župe, a koje dijeli groblje s Kupinom, tragom tih priča, kao i tvrdnji Đakovčanina Ivana Vesingera da je grob bake mu i djeda s tog područja pod autocestom, bili su jučer “glasovci”, koji su se uvjerili u blizinu groblja i autoceste te nadvožnjaka preko nje.

Priče nam je dan prije potvrdio župnik, vlč. Marko Gaćarić.

- Brojni nadgrobni križevi i spomenici za gradnje autoceste bacani su na trasu i asfaltirani u nju! Omladinci, koji su je gradili, izrugivali su se s grobovima, križevima, ne poštujući ni mrtve! Zabilježene su brojne nesreće na tom dijelu i pokopao sam u svojih 27 godina ovdje mnoge što su poginuli na toj dionici, a kopanička dionica duga je pet-šest kilometara. Poginuo je i bračni par za kojim je ostalo troje djece… - kaže vlč. Gaćarić, čije su navode jučer potvrdili i Divoševčani, odvodeći priču zastrašujući korak dalje.

- Da, radilo se to s križevima, grobovima kad se gradila autocesta, a mi seljani dugo nismo ni smjeli na groblje. Onaj 'ko se bojao grjehote, to nije radio! Radio je to samo onaj 'ko se nije bojao Boga. Na gradnji autoceste nije bio ni'ko iz sela. Nije se o tome dugo ni pričalo! Iz naše familije bilo je 15 grobova, no njih nisu dirali, ali druge jesu… - kaže Kata Petričević (84).

- Kažu da je tu bilo staro groblje i da je autocesta prešla preko njega. Brojne su tu čudnovate nesreće... Iz našeg sela i Kupine sigurno je deset ljudi poginulo, a 20-ak 'zatepeno'. Svi preživjel kažu da prije nesreće nisu vidjeli auto na cesti, a udarili su u njega, da nisu vidjeli pješaka, biciklista, a udarili su autom u njega… To ćete čuti od svih što su preživjeli nesreće! - kaže Katin sin Martin.

Brojnost i čudnovatost nesreća i povezanost s “diranjem u mrtve” potvrđuje i Josip Petričević. Nameće se neobjašnjiv zaključak da na tom dijelu autoceste ljudi i predmeti, tj. vozila, postaju nevidljivi i to je uzrok nesreća, a sve podsjeća na tzv. posavski prometni Bermudski trokut, dionicu A3 Nova Gradiška - Oriovac, gdje se, također, događaju čudne nesreće. I za nju kažu da joj je gradnja “dirnula u mrtve”. Ondje su vozači ispričali nevjerojatne priče - da odjednom gube kontrolu nad vozilom, da iznenada ugledaju ljude kako hodaju autocestom, a kada zaustave vozilo, cesta je prazna, da im se noću stvara dojam da voze u suprotnom smjeru… Na toj dionici poginuo je i pjevač Toše Proeski, 2007.

Na kopaničkoj dionici, pak, svi se sjećaju nesreće u kojoj je vozač autobusa naletio na čovjeka uz cestu, znanca. Kada je vidio da je usmrtio znanca, objesio se u autobusu…

No, očito poučeni grijesima “poslijeratnih graditelja”, današnji cestari ne žele dirati u mrtve i križeve; kada se gradio spomenuti nadvožnjak, naveo nam je župnik, a jučer i Divoševčani, zasmetao je križ priputaš.

- Cestari su pitali mogu li ga pomaknuti dva-tri metra. Vjernici su se složili, no cestari ga nisu dirali. Pomaknuli su cestu! - kaže znakovito župnik Gaćarić.

Suzana ŽUPAN
Struka: To je praznovjerje

Za prometno-sigurnosnu struku riječ je o praznovjerju. “U posljednje tri godine nema crnih točaka na A3”, kaže naš sugovornik iz HAC-a, a prije toga to je bila dionica između Nove Gradiške i Lužana, no isključivi je faktor tamošnjih nesreća čovjek. Ona je na pola puta između granica, istoka i zapada, vozači iz Njemačke, Francuske… umorni su, a autocesta, okolni teren, uspavljuju, kažu u HAC-u. Iako kopanička dionica A3 u javnosti slovi kao crna točka, policija, sukladno Metodologiji pristupa sigurnosti prometa, ističe da nisu ispunjeni nužni uvjeti da bi se ona proglasila opasnim mjestom. Prema očitovanju PU brodsko-posavske, što ga je potpisao načelnik Darko Petak, na tom dijelu A3, na stacionaži od 240 km + 950 m do 251 km + 450 m, u 2009., 2010., 2011. i četiri mjeseca 2012. dogodile su se 24 prometne nesreće, od kojih jedna s dvoje poginulih, 4 s ozlijeđenima i 19 s materijalnom štetom.

Tunel Sveti Marko

U javnosti ukletim slovi i tunel Sv. Marko iza Karlovca na A1, s brojnim nesrećama. On, naime, prolazi ispod mjesnog groblja! No, struka i to smatra praznovjerjem, a brojnost nesreća u njemu tumači vlaženjem ceste zbog konfiguracije terena.

Možda ste propustili...

IZLOŽBA U KNJIŽNICI U POVODU SVJETSKOG DANA UMJETNOSTI

Blackout poezija - radovi osnovnoškolaca

U BELIŠĆANSKOJ KNJIŽNICI

Nova kreativna radionica za djecu

Najčitanije iz rubrike