Osijek
MLADIĆI VRIJEDNI MILIJUNE: MATIJA KOPIĆ I MARKO DUKMENIĆ

Nudili su nam 1,4 milijuna eura za firmu - odbili smo
Objavljeno 18. kolovoza, 2011.
U jeku svjetske gospodarske krize priče o poslovnom uspjehu rijetke su, pogotovo u Hrvatskoj. No, priča o međunarodnom uspjehu mladih programera iz Osijeka vrijedna je pozornosti, pogotovo kada se uzme u obzir da je riječ o mladićima koji su tek zagazili u poslovni svijet, a već grabe prema međunarodnom tržištu.
- Kolega s fakulteta Marko Dukmenić i ja odlučili smo neke svoje ideje iz studentskih dana pretvoriti u posao i nakon što sam prošle godine diplomirao u Varaždinu, u Osijeku smo osnovali firmu te se počinjemo baviti programskim rješenjima za farmere. Napravili smo program koji danas koristi nekoliko velikih hrvatskih poljoprivrednih poduzeća, a nudi kompletnu kontrolu svih relevantnih proizvodnih podataka, od planiranja proizvodnje preko upravljanja osnovnim operacijama sve do analitike troškova i dobiti. Čak radimo i na integraciji rješenja s ERP sustavima, ovisno o željama i potrebama klijenata. Uz mene i Marka od nedavno smo zaposlili i mladog dizajnera Benjamina Alijagića, a u svemu nam pomaže i partner Željko Mataija - objašnjava direktor tvrtke Agerpree, 24-godišnji Matija Kopić.
Iako je programsko rješenje mladih poduzetnika dobro prihvaćeno u Hrvatskoj, donesena je prelomna poslovna odluka da je domaće tržište premalo i kreće se s realizacijom ideje o globalnom web servisu za farmere. Web servis još je u fazi testiranja, a približno 800 korisnika trenutno isprobava mogućnosti Farmerona koji će za nekoliko tjedana biti dostupan svim zainteresiranim korisnicima. Farmeron je nastao na temelju dosadašnjih iskustava, a farmeri koji ga koriste bit će povezani u svojevrsnu društvenu mrežu na kojoj će korisnici razmjenjivati ideje i iskustva.
- Korisnici koji testiraju Farmeron rasprostranjeni su po cijelom svijetu, od Novog Zelanda do Europe i Amerike, a njihova iskustva su vrlo pozitivna. Web servis promoviran je u Ljubljani i prošlog tjedna u Londonu na seedcampu. Tamo smo ostvarili brojne poslovne kontakte i na pragu smo izlaska na vanjsko tržište - kaže Kopić te naglašava kako je već bilo zainteresiranih za preuzimanje njegove tvrtke, a nudio se iznos od 1,4 milijuna eura. Ponuda je odbijena.

Ivan SEKOL

Nova generacija farmera
Farmeri u gumenim čizmama s vilama na ramenu stvar su prošlosti, kaže Kopić, a sve je više mladih farmera koji se u svakodnevnom radu koriste modernom tehnologijom. Obilazak farme s pametnim telefonom ili tabletom u ruci sve je češći prizor, a pristup Internetu postao je važan čak i u štali. Farmeron će stoga biti prilagođen prikazu i korištenju na pametnim telefonima i tabletima, najavljuje mladi programer. Korištenje web servisa, ovisno o traženim uslugama i mogućnostima, stajat će do 30 dolara mjesečno, a taj će se iznos vraćati kroz uštede u vremenu te kvalitetniju kontrolu proizvodnje i cjelokupnog poslovanja.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

POTEŠKOĆE U PRODUŽENOM BORAVKU

Škole su premale i nemaju dovoljno učitelja

2

UDRUGA SV. VINKA PAULSKOG IZ PAZINA:

Omogućite Katici Nožina Balić dostojanstven život

3

SREDIŠNJA MANIFESTACIJA UKRAJINACA U OSIJEKU

Koncert folkloraša nije
mogla omesti ni korona