Ekonomija
DVADESET GODINA POZNATE OSJEČKE INFORMATIČKE TVRTKE

Spin uspio kreirajući vlastite računalne programe
Objavljeno 6. listopada, 2010.
Poslati tržištu jasnu poruku “mi smo ovdje”; razvijati proizvode i usluge koji se temelje na pameti i, na posljetku, djelovati pošteno i svaki posao odraditi do kraja. Tri su postulata na kojima su četiri partnera, a među njima Ivan Matejašić, kao prvi među jednakima, gradili poslovni uspjeh osječke informatičke kuće Spin informatica.
Danas, dvadeset godina poslije, oni mogu reći da su za razliku od mnogih s kojima su početkom devedesetih krenuli u tržišnu utakmicu na polju kompjutorizacije potom i informatizacije, u tome uspjeli. Uspjeli su i po stečenom imidžu, proizvodu kojega plasiraju, listi renomiranih korisnika, pa i elitnom poslovnom prostoru u samom gradskom središtu, a svakako i po 1,6 milijuna kuna dobiti, koju već treću godinu zaredom bilježe u svojim završnim finacijskim rezultatima.

Krenuli iz potkrovlja
- Nakon svega mogu reći kako danas informatika, kao zaseban segment, nije više tako propulzivna, to je sada, rekao bih stara dama oko koje su karte podijeljene i ne možete u njega ući bez ozbiljnog novca. U prodaji hardwera (računala), kao najjednostavnijeg oblika, morate imati skladište s robom u vrijednosti od par stotina tisuća eura. Jednako tako kod prodaje softwarea - firme danas više ne kupuju proizvode kreirane u garaži, objašnjava Matejašić.
Kada su prije dvadeset godina krenuli, istina ne iz garaže, nego iz potkrovlja njegove obiteljske kuće, rukovodili su se krilaticom “think big”, odmah su pucali na visoke ciljeve - biti ugledna informatička kuća orijentirana na velike tvrtke.
Prvi cilj bio im je doći do poslovnog prostora na atraktivnoj lokaciji. U atraktivni prostor u Županijskoj ulici ulaze 1997. godine. U njemu su i danas, ali uz proširenje na cijeli kat niže. Počeli su s prodajom kompjutora, koju su postupno, ostavljajući je maloprodajnom tržištu napuštali, okrećući se segmentu koji je više “opterećen pameću” - kreiranjem integriranih kompjutorskih programa. Nakon tri godine, koje su ih i u financijskom, ali i partnerskom smislu, gotovo dovele do ruba izdržljivosti, 1999. na tržište izbacuju prvu verziju Jupitera - softwarea, poslovne aplikacije koja na jednom mjestu pruža standardne i specifične pokazatelje poslovanja tvrtke. Kako su naginjali k poljoprivrednim i prehrambenim tvrtkama, prvi kupci bile su im osječke tvrtke - Bijelić i Žito. Kako su one rasle i razvijale se, posebice Žito, tako je rastao i dobar glas oko Jupitera.

Uspješni Jupiter
- Jupiter je jedan od rijetkih hrvatskih softwera koji je preživio na tržištu i uspješno se nosi sa stranom konkurencijom, objašnjava Matejašić, najavljujući za jesenske dane Jupiter inačicu pod rednim brojem osam.
Spin danas ima 120 klijenata na cijelom tržištu Hrvatske, ne bez razloga naglasit će kako je od tog broja 21 tvrtka s liste Top 500 hrvatskih tvrtki. Dovoljno je reći da je među njima i Agrokor...
- Na nama je nastaviti započeti tehnološki razvoj, želimo rasti, do ulaska u Europsku uniju sadašnjih 42, želimo podići na 50 zaposlenih djelatnika. Želimo rast na tržištu, ali i u dubinu tržišta, gdje ćemo nastojati pokriti 60 posto korisnika domaće prehrambene industrije, zaključno otkriva planove Matejašić.

Dario KUŠTRO

ODVAŽNI U OGLAŠAVANJU
Kada su na tržište plasirali Jupiter, u Spinu su se odlučili za hrabro i atraktivno oglašavanje na nacionalnoj razini. Stoga su se, između ostaloga, oglašavali i u to doba na tržištu izuzetno tiražnom hrvatskom izdanju Playboya, ali i brošurama domaćeg avioprijevoznika Croatia airlinesa.
120
tvrtki danas koristi Jupiter Software
21
klijent Spina je s liste 500 najvećih hrvatskih tvrtki
42
osobe zaposlene su u Spinu
1,6
milijuna kuna dobiti ostvaruje tvrtka već tri godine
Spinov Jupiter jedan je od rijetkih hrvatskih softwera koji se uspješno nosi sa stranom konkurencijom, a ove jeseni izlazi osma njegova inačica
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike