Osijek
SAVJETODAVNOJ LINIJI HRABRI TELEFON ČAK PETNAEST POZIVA DNEVNO

Hrabri telefon: Gašenje čikova na tijelu i bullying
Objavljeno 14. svibnja, 2009.
Devetnaestogodišnja Osječanka završila je srednju školu, roditelji su joj se rastali i otišli svatko na svoju stranu pa od svoje treće godine živi s ujakom i ujnom.
- Posljednje četiri godine ujak me psihički zlostavlja, omalovažava me i govori da već predugo "parazitiram" na njihov trošak te da nisam nizašto, a u posljednje vrijeme zalomi mu se i poneka pljuska. Nemam kamo pa sve češće pomišljam na samoubojstvo da sebe i ostale riješim muka - ispričala nam je R. Z. (podatci poznati redakciji), jedna od 17.756 mladih i djece koji su se od 1997. do 2008. za pomoć obratili savjetodavnoj liniji Hrabri telefon.
Prema riječima socijalne radnice Jelene Tomić, inače zamjenice predsjednice Hrabrog telefona, savjetodavna linija namijenjena je pružanju pomoći djeci žrtvama zlostavljanja i zanemarivanja, njihovim roditeljima i skrbnicima te stručnjacima koji rade s djecom. “Prošle je godine Hrabri telefon primao 10 - 15 poziva dnevno, od čega 32 posto savjetodavnih, 27 posto informativnih te 41 posto poziva u kojima nazivatelj šuti. Savjetodavni pozivi su oni koji duže traju (od pola sata do sat vremena), u njima osoba povjerava svoj problem, a savjetnik joj pomaže u izražavanju emocija te pronalaženju potencijalnih rješenja”, objasnila je Tomić, dodavši da postoje i informativni pozivi, u kojima se osoba informira o znakovima prepoznavanja zlostavljanja djece i načinima reagiranja sustava. Napomenula je da su vrlo česti i pozivi šutnje. “Nerijetko je teško progovoriti o problemu koji nas dugo muči, pa savjetnik ohrabruje nazivatelja te čeka i nekoliko minuta prije nego što prekine razgovor. Ponekad se čuje plač s druge strane linije i osoba ne uspije progovoriti o svome problemu, nego nazove poslije, kada smogne snage”, ističe naša sugovornica.

Biljana BOŽIĆ

Ako savjetnik procijeni da je stupanj ugroženosti djeteta visok, šalje anonimnu obavijest centrima za socijalnu skrb, policiji ili dječjoj pravobraniteljici. Prošle godine upućeno 40 takvih obavijesti
Najčešći razlozi obraćanja savjetnicima i volonterima Hrabrog telefona prošle je godine, u 28 posto slučajeva, bilo psihičko zlostavljanje (iako je ono u podlozi svakog zlostavljanja), zatim fizičko, u 21 posto slučajeva (udaranje rukama i nogama, naguravanje djeteta, udaranje djeteta predmetom, bacanje predmeta i dijelova namještaja na dijete, gašenje čikova i ozljeđivanje djeteta), a u ostalim je slučajevima riječ o seksualnom zlostavljanju (spolni odnos s djetetom, dodirivanje djeteta po intimnim dijelovima tijela, tjeranje djeteta da gleda spolni odnos, masturbiranje pred djetetom) te o bullyingu.
0800-0800
broj Hrabrog telefona
Možda ste propustili...

HRVATSKO DRUŠTVO ZA BUBREG HRVATSKOG LIJEČNIČKOG ZBORA

Kongres nefrologa od 12. do 14. 4.

Najčitanije iz rubrike